Společnost BMW Motorrad vylepšila dva modely svých skútrů. Skútr je nyní přizpůsoben emisní normě Euro 5 a má také další vylepšení.

Společnost BMW Motorrad má modely C400X a C400GT v prodeji již od roku 2018. Proto nejednoho uživatele tohohle skútru mile překvapí, že po několika málo letech je tento stroj vylepšen.

Maxi skútry můžeme ovšem buďto milovat a nebo nenávidět. Můžeme obdivovat jejich všestrannou a dynamickou jízdu, kterou nabízí objemem motoru větší skútr, jako je tento. Zatímco ostatní maxiskútry můžou sice vypadat jako mastodont, nemusí mít vlastnosti jako právě skútry od BMW. Je to dáno tím, že u BMW objem motoru nevystihuje velikost skůtru. Skůtry BMW jsou tedy v provozu znatelně svižnější.

Každopádně oba modely obdrží znatelné vylepšení. Představuje ho nový motor, který má upravený výfukový systém tak, aby vyhovoval Euro 5. Jako u jejich předchůdce i tyto modely mají jednoválcový motor o objemu 350 kubíků s výkonem až 25 kW (34 koní) s točivým momentem 35 Nm.

"E-gas" není žádná forma elektronického dodání paliva, jak by se mohl někdo zmýlit. Ve skutečnosti je to elektronická rukojeť škrtící klapky spolupracující s elektronicky řízeným škrtícím ventilem. Spolupracuje i s převodovkou CVT a odstředivou spojkou. Elektronicky ovládaný plyn slibuje mnohem plynulejší jízdu s mnohem větší stabilitou.

Dosavadní brzdové třmeny byly vyměněny za jiné, přičemž tyto nové třmeny nabízejí jasně definovaný takzvaný "tlakový bod", který umožňuje vyrovnaný brzdný výkon. Nové skůtry BMW by tak měly plynuleji brzdit.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Dále je skútr vylepšen o systém, který kontroluje stabilitu a jeho trakci.

Co se týče změn pro větší pohodlí uživatele, tak například prostor pod sedačkou je osvícen ze shora, aby bylo do něj lépe vidět. A také je nově přidaná USB zástrčka v pravém předním úložném prostoru.

Každý z modelů má dvě barevné varianty. Model C400X navíc s variantou "Sport" a model C400GT navíc s variantou "Triple Black"