Tmax se dobře etabloval jako jeden z nejlepších maxiskůtrů na světových trzích. Yamaha ale nechce spát na vavřínech a tak stroj průběžně inovuje. Model 2022 není jen inovace, je to rozsáhlá modernizace.

Nejviditelnější a logickou změnou je výměna klasických kulatých budíků za TFT barevný displej. Výrobce implementoval ohromný 7-palcový barevný TFT displej. Ten v sobě implementuje navigaci Garmin a tím nový Tmax definuje standardy ve své třídě. Displej zobrazuje širokou škálu jízdních dat, které si můžete nechat zobrazovat ve třech vizuálních stylech. Umožňuje připojit mobilní telefon skrze bluetooth, wi-fi, nebo skrze nabíjecí kabel, který je integrovaný ve vodotěsné schránce na mobil. Fnkce z připojeného mobilního telefonu je možné ovládat čtyřsměrným ovladačem na levém ovládacím panelu.

 

Tmax umožňuje přístup ke Garmin Navigaci s plným mapovým pokrytím. Ta umožňuje plné vizuální a hlasové navádění skrze bluetoothem připojenou náhlavní sadu. Navigace má integrovanou funkci Garmin RiderReal, která čerpá z dopravních informací a umožňuje se vyhýbat dopravním zácpám. Součástí je i Garmin Rider Alerts, které obsahují varování před nehodami na trase, upozorňuje na ostré zatáčky a také má aktualizovanou databázi rychlostních limitů. Navigační systém Garmin je vhodně integrován, takže i přes spuštěnou navigaci je stále k dispozici nezbytné množství informací o stroji a všechny kontrolky.

Nový Tmax dostal agresivnější design s agresivními průduchy, s užšími světly, ve kterých jsou integrovány blinkry. Výrazné změny jsou v ergonomii. Jinak tvarovaná sedačka a změny na podlaze umožňují jezdci zaujmout sportovnější pozici. K tomu byly přizpůsobeny i tlumiče. Stroj je také výrazně obratnější. Zásluhu na tom mají nová kovaná kola, kdy přední je o 10% a zadní o 6% lehčí a tak se při rychlých změnách směru budete muset výrazně méně přetahovat o setrvačné síly. Změna je i na opěrce řidiče, která je na sedačce nastavitelná v rozsahu 30 milimetrů a vyhoví tak řidičům různě velikých postav.

Změny přišly i v systému zamykání. Nový je klíček bezklíčkového startování, který pomocí elektromagnetických zámků umí otevřít jak zavazadlový prostor pod sedačkou, tak třeba i víčko nádrže. Nové je i plexisklo, které je v základu nižší a s lepší aerodynamikou. A také nový systém ovládání, kdy systém je plně ride-by-wire, kdy se plynová rukojeť otáčí snadněji, než kdyby k ní bylo napojené lanko. Systém také moderuje kontrolu trakce YCCT.

Motor o objemu 560 kubíků již splňuje emisní normu Euro5. Maximální výkon 35kW (47 koní) dá možnost stroj řídit i držitelům řidičáku A2. Yamahu Tmax je taktéž možné koupit v exkluzivní edici Tech MAX. Ta nabídne navíc vyhřívané gripy, elektricky výškově nastavitelné plexi, možnost nastavení zadních tlumičů, tempomat, podsvícené ovladače na řídítkách a prémiové materiály sedačky. Stroje budou k dispozici v barevných kombinacích Extreme Yellow, Icon Blue a Sword Gray. Edice Tmax Tech MAX potom ve dvou variantách - Dark Petrol a Power Gray.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY