Půllitrové motocykly Voge 500 tak trochu zbytečně trpěly absencí objemu, kdy se do 500 kubíků stále ještě dost vešlo. Se svými 471 ccm byly srovnávány třeba s Hondou CB500X, která měla na chlup stejný objem a vlastně i výkon. Nově tomu bude jinak.

Voge chce nově mimo nižší ceny také nabídnout více výkonu. Motor z Voge 500 je téměř totožným klonem motoru Honda CB 500 a po několika letech ho Loncin posouvá do další životní fáze. Motory dostanou 23 kubíků navíc, nové odladění a ve výsledku vyšší výkon, který bude vrcholit hodnotou kolem 53 koní. Což je nějakých 15% navíc, což nejeden řidič ocení.

Pohledem na motor vidno, že nezůstalo pouze u změny vrtání, ale na motoru je instalována i nová hlava. Původní zdvih a vrtání 67x66,8mm jsou zvýšeny na čtvercových 68x68mm. Motor stále vyrábí mateřský koncern Loncin a podotkněme, že jeho původní 471-kubíková verze je u nás mání i v některých modelech motocyklů Jawa. 

Voge 525DSX (a zřejmě i 525DS) dostanou nová, dráty vyplétaná bezdušová kola, přičemž nově i přední 19-palcový ráfek. To umožní instalaci "chlupatějších" pneumatik s vyšším potenciálem pro zdolávání šotolinových cestiček. Na zbytku stroje se toho (zdá se) mechanicky moc nemění. Nebo spíše nic. Nový bude design grafiky a budou i nové barvy.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

53 koní je ovšem více než 35kW, takže je možné, že Voge zachová stávající nabídku řady 500 s 35kW (46,1 koní) a k ní přibyde modelová řada 525, která bude mít již 40 (nebo 41) kW. A nebo na trhu zůstane jen řada 525, která se bude prodávat jak v otevřené verzi, tak ve verzi škrcené pro držitele řidičáků A2.