Ducati odhaluje svou vlajkovou loď v segmentu superbike silničních/okruhových/závodních motocyklů. Stroj, který si můžete objednat u dealera a obratem s ním zamířit na závodní okruh.

Panigale V4 SP2 je speciální číslovaná série motocyklů, kterou bychom mohli označit za sérii ultimátních okruhových motocyklů. Stroj, se kterým můžete od dealera vyjet na SPZ je doplněn závodním kitem, který vám umožní stroj připravit pro splnění okruhových regulí.

Motor Desmosedici Stradale získal díky lepšímu odladění dalších 1,5 koně navíc a motocykl jich tak při 13000 otáčkách poskytuje 215 a půl. Pro okruhovou jízdu si můžete od Ducati koupit i speciální set svodů a výfukové koncovky Akrapovič, který přidá dalších 12,5 koně na výsledný maximální výkon 228 koní při 13000 otáčkách. A na výsledný točivý moment 131 Nm.

SP2 je pro dosažení nízké hmotnosti vybavena karbonovými koly. Osazena nejnovější generací "civilních" brzdových třmenů Brembo Stylema R, Multi Click System radiální brzdovou pumpou Brembo MCS 19.21 a s možností nastavení brzdného účinku ovladačem na levé straně řídítek. Zadní kolo je bržděno dvoupístkovým třmenem Brembo. Dále je stroj osazen suchou spojkou STM-EVO, odlehčeným řetězem o šířce 520, CNC obráběnými stupačkami Rizoma, které jsou plně nastavitelné k ergonomii konkrétního pilota.

Ducati se speciálně rozepsala o karbonových kolech. Kola jsou o  1,4 kilogramu lehčí, než jsou speciální odlehčená hliníková kola. Což přináší například o 26% nižší setrvačné síly předního a o 46% zadního kola. Podvozek tvoří elektronicky plně nastavitelný přední Öhlins NPX25/30 o průměru 43mm a zadní centrální tlumič Öhlins TTX36. Oba jsou moderovány systémem Smart EC 2.0.

Elektronika zahrnuje čtyři jízdní režimy: Race A, Race B, Sport a Street. Informace jsou k řidiči dopravovány skrze závodní TFT displej Track Evo, který je odvozen od displejů MotoGP speciálů. Všechny jízdní asistenční funkce (DTC, DWC, DSC a EBS) mají na displeji své vyhrazené místo. Displej je vybaven GPS modulem, který zajišťuje automatické měření kola skrze standardně dodávaný Ducati Data Analyzer.

Jako příplatkové příslušenství si může majitel přikoupit softwarový systém Slick Ducati Performance Software, který umožňuje speciálně nadefinovat trakční kontrolu pro každou zatáčku okruhu zvlášť, i podle toho na jakých pneumatikách pojede. Systém si umí uložit do paměti 5 různých takto nadefinovaných okruhů.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Karbonové doplňky a karbonová kola se podepsaly pod dalším snížením hmotnosti stoje. Suchá váha je 168 kilogramů a s plně natankovanou nádrží váží stroj 194,5 kilogramů. Předepsané výměny oleje jsou po 12000 kilometrech (při civilním ježdění) a kontrola ventilových vůlí po 24000 kilometrech. Cena stroje je prozatím uváděná jen v dolarech a při přepočtu by se mohla pohybovat někde kolem 890 tis. Kč.