Ducati Panigale V4 a Streetfighter jsou bezesporu famózními kusy hardwaru. Za famózní motocykl si ale výrobce žádá odpovídající cenu, která se neslučuje s "miskou rýže" lecjakého číňana. A kde je poptávka, vzniká nabídka, byť plagiátů.

Nelehké "práce" se zhostila značka Moxiao, která vyjela s modely MX650 a MX500. Jak již modelové označení napovídá, slabší z nich obsahuje půllitrový motor. Instalován by měl být dvouválcový agregát Loncin o výkonu 44 koní, který je instalován do modelu MX500 (Streetfighter). MX650 aka Panigale je výrazně "výkonnější", protože je instalován motor o objemu 650 ccm, ne nepodobný letitému motoru Kawasaki ER-6n. Ten by měl pocházet z dílny CFMOTO. Větší motor má deklarovaný výkon 60 koní, což je na míle vzdáleno od 211 koní, které dává motor Ducati Testastretta V4.

fucati1Moxiao MX650 "Čainigale"

Tím spíš, že Čainigale váží o 22 kilogramů více než Ducati - 222 kilogramů. MX500 s menším motorem a nižším podílem plastů váží 198 kilogramů. Zaráží deklarovaná maximální rychlost, která je u obou modelů 120 km/h. Pobaví "firemní" radiální brzdy Moxiao, které jsou věrnou kopií radiálních čtyřpístků Brembo, které montuje sériově Suzuki. Podobně jsou na tom i brzdová a spojková pumpa - taktéž poměrně zdařilé kopie originálních semiradiálních pump Brembo, které se sériově montují do Ducati. Dá se očekávat, že zlatý podvozek opravdu nebude Öhlins.

fucati3Originální Ducati Streetfighter V4

fucati2Moxiao MX500 - baterie pod stojánek je v ceně stroje

Je prakticky nemožné, aby se tyto motorky prodávaly v Evropě. Z mnoha důvodů. Nebudou dle našeho názoru splňovat emisní kritéria a hlavně se nikdo nepustí do jejich evropské homologace, protože by obratem mohl narazit na "dopis s proužkem" od právního oddělení Ducati.