Zontes společně s novým modelem 350GK uvádí zcela nový motor, který byl navržen od bílého papíru. V brzké době ho začne montovat do celé škály modelů.

Motocykly Zontes vždy stály mezi záplavou generických strojů kousek bokem. Firma si mnohdy vyrábí své vlastní komponenty, než by je nakupovala od subdodavatelů. Jeho stroje se mohou pyšnit unikátním designem, počínaje ovládacími prvky. brzdovými a spojkovými páčkami, nebo svými vlastními podvozkovými a brzdovými komponenty.

zko4

Nový Zontes 350GK jde v podobných šlépějích, jakkoliv firma již v některých případech sáhla do nabídky komponent, které se dají zakoupit ve vyšší funkční kvalitě. Na prvním místě ale vždy stál design a zde Zontes opět nezklamal. 350GK jde svou cestou a umí se značně odlišit. Design čerpá ze své úspěšné řady 125 Scrambler, která je již v ČR v prodeji.

zko1

Zontes také přináší poprvé do této cenové kategorie bezklíčkové startování, které má dosah 1,5 metru od motocyklu. Samozřejmostí jsou LED světla, ale v daném cenovém segmentu již vyčnívá barevný TFT displej s celou řadou informačních funkcí včetně měření teploty a tlaku pneumatik. A se čtyřmi módy zobrazení. Displej je v HD kvalitě, takže se můžeme těšit na brilantní obraz, na který jsme zvyklí u mobilních telefonů. Jízdní režimy ECO a SPORT, které jak napovídají, nabízí dvě úrovně zábavy.

zko5

Režim ECO se ovšem umí sám dočasně přepnout do režimu SPORT, pokud fuzzy-logic jednotka vyhodnotí, že jezdec potřebuje více výkonu. Typicky, pokud více tahá za plyn a vytáčí motocykl do vyšších otáček. Což se může hodit, když musíte nenadále vytočit motor abyste se dostali z nějaké šlamastiky a není moc času koukat kde co máte jak zapnuté.

zko3

Příjemné jsou i ovladače na řídítkách, které jsou podsvícené a za snížené viditelnosti se automaticky podsvítí. Nebyl by to moderní motocykl, kdyby jezdci nenabídl USB porty. Stroj nabízí rovnou dva, podporující vysokorychlostní nabíjení 18W.

Podvozek zastupuje obrácená vidlice o průměru 43 milimetrů a zadní monoshock, oba se zdvihem odpružení 134 milimetrů. Jako brzdy použil španělské třmeny J.Juan, které brzdí 320 a 265mm kotouče. Brzdy má v područí dvoukanálové ABS od Bosche.

zko2

Motor o objemu 350 kubíků má značně podčtvercovou konfiguraci, při zdvihu pístu pouhých 62 mm a o průměru pístu 84,5 mm. S kompresním poměrem 12,3:1 poskytuje nejvyšší výkon 39,5 koní při 9500 otáčkách a točivý moment 32,8Nm při 7500 otáčkách.

Motocykly Zontes s motorem 350 by se mohly brzy objevit i v České republice. Odhadovaná cena tohoto naháče je cca 115 tis. Kč.

zko6