Značka Lambretta znovu hledá místo v srdcích Evropanů. Po boku Vespy se vyrábí již téměř 70 let a okouzlí retro designem minulého tisíciletí.

Lambretta X300

Lambretta aktuálně prodává skůtry s objemem (či spíše označením) 50, 125 a 200. Nesmrtelně klasický design skůtru, kterému se ve světě říká "Lamblo" se odráží i ve zcela nových modelech, které sdílí podobný technický základ. X300 je první člen kategorie X, která bude v budoucnu Lambrettou modelově rozšiřována. G350 Special je zase reminiscencí modelu G325, který byl představen již na veletrhu EICMA 2019.

la31

X300 je moderní elegantní skůtr, který nese znaky designu Lambretta, doplněný o typické přední světlo ve tvaru diamantu, které je samozřejmě plně LED osazené.  X300 je charakterizována designem s ostře řezanými hranami, které společně se světlem navozují pocit vybroušeného drahého kamenu. Z dvojice novinek ovšem hraje X300 na levnější notu, což lze spatřit například v LCD přístrojovém panelu s analogovým tachometrem a širokou kolekcí kontrolek. X300 je osazena jednoválcovým motorem o objemu 275 ccm, který je vybaven elektronickým vstřikováním Bosch. Motor poskytuje maximální výkon 24,8 koní při 8250 otáčkách. Výška sedla skůtru je 790 milimetrů a je vybaven nádrží o objemu 7 litrů. Moderní pojetí skůtru je vyjádřeno i bezklíčkovým startováním.

la33

Pneumatiky o šířce 120 a 130 milimetrů jsou obuty do 12-palcových kol z lehké slitiny, která jsou bržděna 220-milimetrovými kotouči.

la32

Lambretta G350 Special

la36

Vyšším modelem cílí Lambretta proti Vespě 300 GTS Super a nabídne o 10% více výkonu, konkrétně celých 27 koní při 7500 otáčkách. Vyššímu výkonu sekundují i kvalitnější brzdy, s kotouči o průměru 240 milimetrů. A také větší nádrž, která pojme 9,5 litrů paliva. Na modelu G350 je viděl značná snaha o vyprecizování vzhledu, která je vidět hned po usednutí za řídítka, například na lícování a volbě plastů a také na tvaru ovládacích prvků. Lamblo G350 Special je osazena plnobarevným TFT panelem, který skrze bluetooth umí spárovat váš mobilní telefon, nebo interkom. Nesmí chybět integrovaná USB nabíječka v přihrádce na telefon. Klasické pojetí skůtru znamená i klasický klíček, takže žádné bezklíčkové startování, jako má X300.

la37

Kola zůstávají shodná, tedy o šířce 120 a 130 milimetrů, obutá do 12-palcových litých ráfků. G350 Special má taktéž sedačku o výšce 790 milimetrů. Lambretta nám nedodala žádné rozměrové specifikace, ale soudě dle osob na fotografiích lze usuzovat, že G350 Special nebude žádný drobek a bude to "kus motorky" do městského provozu. Odhadovat můžeme podle specifikací, kdy stroj váží bez paliva 165 kilogramů.

la35

Obě Lambretty by se měly podívat do Evropy na konci roku 2022 a my je pro vás určitě otestujeme. Takže se můžeme všichni těšit.