V posledních několika měsících jsme svědky návratu maloobjemových supersportů. A zejména těch dvou a víceválcových. Svého sousta si chce z konkurenčního koláče ukousnout i Aprilia.

Byla to především Kawasaki, která se svou ZX-25R rozvířila stojaté vody, aby do nich následně hodila dravou ZX-4R. Podobným směrem jdou další asijští výrobci, jako třeba KOVE (450RR), nebo CFMOTO (450SR), případně Benelli (Tornado 402), kteří také uvádějí malé čtyřválcové a dvouválcové supersporty. Aprilia se přesto drží více při zemi a podle vzoru (nebo spíše souběžně s) CFMOTO přiváží dvouválec.

Srdcem stroje je zcela nový motor - paralelní dvouválec o objemu 457 kubíků, který poskytuje výkon 47 koní. Což by nám nemuselo připadat dostatečně, pokud bychom se nepodívali na hmotnost stroje. Ta činí pouhých 159 kilogramů. Stojí za ní lehký motor, lehký hliníkový rám a kyvná vidlice.

Podvozek tvoří teleskopická vidlice o zdvihu 120 milimetrů a zadní monoshock o zdvihu kola 13 milimetrů. Obě strany mají možnost předpětí pružin. Přední kolo je bržděno radiálním čtyřpístkovým třmenem Bybre a 320-milimetrovým kotoučem.

Na zadním kole je kotouč o průměru 220 milimetrů a jednopístkový třmen, taktéž značky Bybre. Brzdy má v područí systém ABS, který umožňuje nastavit dva režimy chování. Jeden pro běžné civilní ježdění, druhý pro závodní trať.

Není překvapením, že si Aprilia drží designovou linii, která definuje vzhled všech sportovních modelů této značky. RS 457 je tudíž velmi podobná větší RS 660. Velmi podobná je i elektronická výbava motocyklu, která obsahuje firemní balíček APRC. Ten obsahuje tři jízdní režimy, dva režimy ABS a tři režimy kontroly trakce. Chybět nemůže ani obousměrný quickshifter.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Aprilia RS 457 bude pro milovníky italských supersportů ideální odrazový můstek pro držitele řidičáku A2. 47 koní je 35kW a pro některé fandy to bude vhodný mezistupeň mezi RS 125 a již dospělou RS 660. V tento moment není RS 457 ještě zalistovaný v nabídce dealerů. Dá se ale očekávat, že tomu bude velmi brzy.