Cruiser a bagger Calibro řadí Moto Morini do střední třídy motocyklů této kategorie. S objemem necelých 700 kubíků se tak včlení mezi malé konkurenční cruisery s objemem motoru do 500 kubíků a velkoobjemové stroje.

Moto Morini se s modelem Calibro nesnaží vymyslet již vymyšlené. Naopak - snaží se z již vymyšleného si vzít to podstatné, co milovníci těchto strojů považují za důležité. Jsou to zejména klasické tvary definované kapkovitou nádrží, kulatým předním světlem, kulatým "tachometrem" a masivní, horizontálně umístěnou výfukovou koncovkou.

calb1

Klasické tvary doplňují i kulaté blinkry, ale také žebrování hlavy válců, které je spíše estetickým doplňkem, protože motor je u Calibra pro splnění přísných emisních norem, chlazený vodou.

calb3

Milovníky klasiky také jistě potěší nikoliv plastové, ale poctivě "plechové" blatníky a nádrž, ale také řemenem poháněné zadní kolo. Řemen je přitom tichý a nevyžaduje žádnou údržbu a péči. Klasickou linii završují klasická přední vidlice doplněná prachovkami a dva zadní tlumiče zadního odpružení.

calb2

Pozorným čtenářům neunikne nápadná podoba motoru s motory, které pohání motocykly Moto Morini Seiemnezzo. Calibro je ovšem poháněno jeho novou generací, která má větší objem díky vyššímu zdvihu pístů svého dvouválcového řadového motoru.

calb6

Výrobce zvýšil i kompresní poměr na 11,6:1, čímž dosáhl tudíž vyššího výkonu. Slovy čísel, namísto 61 koní u Seiemmezza má Calibro 69. Nahoru šel i točivý moment a to ještě dramatičtěji. Z 54 je to nyní 68 Nm, které Calibro dosahuje dokonce ještě o 500 otáček níže, při 6500 otáčkách za minutu.

calb7

Motocykly mají full-LED osvětlení, přesto se ale zcela nezříkají analogových technologií, což dokladuje analogový otáčkoměr přímo před očima jezdce. Kulatý přístrojový panel má ve spodní části LCD segment poskytující další informace, zejména rychlost. Na levé straně motocyklu naleznete USB zásuvku umožňující dobíjet za jízdy váš mobilní telefon, či navigaci na řídítkách.

calb5

Calibro Custom je základní verzí řady. Lépe vybavený je Calibro Bagger, který se oproti Customu odlišuje zejména instalovanými bočními kufry a rozměrnou kapotáží, činněji chránící tělo i ruce pilota před rozmary přírody.

calb4

V obou případech stojí motocykly na bezdušových litých kolech o průměru 18 a 16 placů, což je ve své kategorii tak nějak nepsaný standard. Brzdí je třmeny značky J.Juan. Vpředu je to axiálně ukotvený dvoupístek, vzadu jednopístek.

calb9

Dvojité členěné sedlo je bohatě prošívané a na první pohled slibuje příjemný posaz. Dle údajů výrobce by měl stroj vážit (s prázdnou nádrží o kapacitě 15 litrů) kolem 200 kilogramů.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Calibro Custom a Calibro Bagger jsou již na cestě do České republiky a budou k dispozici v dealerské síti MM. A tudíž mají už i českou cenu. Ta by se měla pohybovat od 169 900,- Kč za verzi Custom po 204 900,- Kč za verzi Bagger.