KTM 450 SMR není úplně běžný civilní vozítko. Je to mokrosový speciál upravený pro extrémní jízdu na asfaltovém povrchu. Pro rok 2025 přichází s mnoha drobnými změnami.

Nejvýznamnější aktualizací KTM 450 SMR je rám, který má nyní viditelné výřezy a změny tloušťky stěny trubky kolem přední části. Některých změn doznalo také uložení motoru a zadního tlumiče. Tato vylepšení snižují hmotnost motocyklu, který váží bez paliva pouhých 108,8 kilogramů. A zároveň podle KTM zlepšují charakteristiky pružnosti podvozku chování v zatáčkách. Novinkou jsou také menší stupačky pro maximalizaci úhlů náklonu.

ksm4

Odpružení SMR bylo pro rok 2025 významně aktualizováno. Předchozí 48mm vidlice AER byla nahrazena plně nastavitelnou 48mm odpruženou vidlicí WP XACT s uzavřenou kartridží, kterou můžeme již letos vídat u nových endurových speciálů KTM. S novou koncepcí pístu se středním ventilem pro optimalizovaný průtok oleje. Nový hydrostop v poslední části zdvihu pomůže udržet maximální rezervu pro scénáře, jako jsou velké skoky a tvrdá přistání. Přední tlumiče jsou tedy čistě olejové a nejsou kombinací oleje a vzduchu, jako tomu bylo v roce 2024. Pro účely supermoto byly samozřejmě náležitě naladěny.

ksm6

Zadní tlumič WP XACT má aktualizované nastavení, obsahující nová těsnění a spojovací šrouby s menším průměrem. Ke kyvné vidlici je připevněn skrze progresivní přepákování. Stejně jako vpředu, i vzadu je možné tlumič nastavit ručně bez nářadí, prostřednitvím motýlků. A to jak na pomalé a rychlé kompresi, tak na odskoku. Zdvih odpružení je 283 mm vpředu a 266 mm vzadu.

ksm2

Sání vzduchu bylo vylepšeno jednodílnou vstupní objímkou ​​a designem šnorchlu, aby se zabránilo deformaci díky robustnější a tužší konstrukci. Vylepšené uchycení palivové nádrže pomáhá chránit rám. Kapacita nádrže paliva je 7,2 litru. 

ksm3

Motocykl také dostává nové kryty nádrže s bikompozitními plasty na horních a spodních bocích, které přispívají k novému vzhledu SMR. Plně oranžová barva klíčových plastů s červenou a černou grafikou a černým sedlem, které je podle KTM odolnější než předchozí sedadlo, také přispívají k aktualizovanému vzhledu motocyklu. 

ksm5

K SMR se vrací pneumatiky Metzeler Racetec SM K1 Supermoto, které nahradily pneumatiky Bridgestone používané od roku 2023 . Metzelery jsou nasazeny na předním 16,5-palcovém a zadním 17-palcovém ráfku. 

ksm7

KTM 450 SMR zůstává poháněn kapalinou chlazeným jednoválcem o objemu 449,9 ccm s jednou vačkou (SOHC), který dává 63 koní. Brzdění zajišťuje Brembo s 310mm předním kotoučem spárovaným se 4pístkovým radiálně uloženým třmenem Brembo M50.

ksm8

Motocykl je také vybaven rychlořazením, které umožňuje bezspojkové řazení nahoru z 2. na 5. rychlostního stupně. Management motoru poskytuje dva jízdní režimy, kontrolu trakce a asistenta startu. 

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Klíčová vlastnost je ukotvení motoru, který je o 2° zakloněn dozadu a řetězové kolečko je nyní o 3 milimetry níže. Tato změna vylepšila centralizaci hmoty, zlepšila chování zadního podvozku a zvýšila ovladatelnost. I přesto že je modelový ročník 2025 o více než 1 kilogram těžší. Váží 108,8 kilogramů oproti letošním 107,4.