KTM 450 SMR není úplně běžný civilní vozítko. Je to mokrosový speciál upravený pro extrémní jízdu na asfaltovém povrchu. Pro rok 2025 přichází s mnoha drobnými změnami.
Nejvýznamnější aktualizací KTM 450 SMR je rám, který má nyní viditelné výřezy a změny tloušťky stěny trubky kolem přední části. Některých změn doznalo také uložení motoru a zadního tlumiče. Tato vylepšení snižují hmotnost motocyklu, který váží bez paliva pouhých 108,8 kilogramů. A zároveň podle KTM zlepšují charakteristiky pružnosti podvozku chování v zatáčkách. Novinkou jsou také menší stupačky pro maximalizaci úhlů náklonu.
Odpružení SMR bylo pro rok 2025 významně aktualizováno. Předchozí 48mm vidlice AER byla nahrazena plně nastavitelnou 48mm odpruženou vidlicí WP XACT s uzavřenou kartridží, kterou můžeme již letos vídat u nových endurových speciálů KTM. S novou koncepcí pístu se středním ventilem pro optimalizovaný průtok oleje. Nový hydrostop v poslední části zdvihu pomůže udržet maximální rezervu pro scénáře, jako jsou velké skoky a tvrdá přistání. Přední tlumiče jsou tedy čistě olejové a nejsou kombinací oleje a vzduchu, jako tomu bylo v roce 2024. Pro účely supermoto byly samozřejmě náležitě naladěny.
Zadní tlumič WP XACT má aktualizované nastavení, obsahující nová těsnění a spojovací šrouby s menším průměrem. Ke kyvné vidlici je připevněn skrze progresivní přepákování. Stejně jako vpředu, i vzadu je možné tlumič nastavit ručně bez nářadí, prostřednitvím motýlků. A to jak na pomalé a rychlé kompresi, tak na odskoku. Zdvih odpružení je 283 mm vpředu a 266 mm vzadu.
Sání vzduchu bylo vylepšeno jednodílnou vstupní objímkou a designem šnorchlu, aby se zabránilo deformaci díky robustnější a tužší konstrukci. Vylepšené uchycení palivové nádrže pomáhá chránit rám. Kapacita nádrže paliva je 7,2 litru.
Motocykl také dostává nové kryty nádrže s bikompozitními plasty na horních a spodních bocích, které přispívají k novému vzhledu SMR. Plně oranžová barva klíčových plastů s červenou a černou grafikou a černým sedlem, které je podle KTM odolnější než předchozí sedadlo, také přispívají k aktualizovanému vzhledu motocyklu.
K SMR se vrací pneumatiky Metzeler Racetec SM K1 Supermoto, které nahradily pneumatiky Bridgestone používané od roku 2023 . Metzelery jsou nasazeny na předním 16,5-palcovém a zadním 17-palcovém ráfku.
KTM 450 SMR zůstává poháněn kapalinou chlazeným jednoválcem o objemu 449,9 ccm s jednou vačkou (SOHC), který dává 63 koní. Brzdění zajišťuje Brembo s 310mm předním kotoučem spárovaným se 4pístkovým radiálně uloženým třmenem Brembo M50.
Motocykl je také vybaven rychlořazením, které umožňuje bezspojkové řazení nahoru z 2. na 5. rychlostního stupně. Management motoru poskytuje dva jízdní režimy, kontrolu trakce a asistenta startu.
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY |
Klíčová vlastnost je ukotvení motoru, který je o 2° zakloněn dozadu a řetězové kolečko je nyní o 3 milimetry níže. Tato změna vylepšila centralizaci hmoty, zlepšila chování zadního podvozku a zvýšila ovladatelnost. I přesto že je modelový ročník 2025 o více než 1 kilogram těžší. Váží 108,8 kilogramů oproti letošním 107,4.