Strčit oko do jakéhokoliv vývojového centra jakékoliv továrny na motocykly je velikým svátkem. Není to tak jednoduché, protože si každá firma chrání své know-how.

Naštěstí technologické centrum Royal Enfieldu v anglickém Bruntingthorpe není tak staré, takže se podařilo v něm získat nějaké informace. O tomto technologickém centru JSME PSALI ZDE.  Jde o moderní vývojové středisko, kde hodlá RE vyvíjet a i testovat nové modely pro celý svět.


Vývojové středisko stálo Royal Enfield 120 milionů dolarů

Po vstupu do budovy vás přivítá malá výstavka historickým motocyklů z produkce firmy. Jsou to motorky, které v historii firmy tvořily mylníky a na které je společnost velmi pyšná. Výstavka motorek je uprostřed dřevěného schodiště, které se točí dokola kolem vystavených exponátů. Překvapivá je velikost vystavených strojů. Máme v mysli zakořeněno, že Royal Endfiel je výrobce maloobjemových strojů. Opak je tomu pravdou. V historii vyráběl veliké množství strojů i o objemu 750 ccm. Tehdy byly takovéto motorky považovány za ohromné mastodonty.

UK technologické centrum spolupracuje s firmou Harris Performance. Ta z 95% navrhuje a ladí rámy pro nové dvouválcové 650-tky, které vychází z rámu modelu Continental GT (na obrázku). Technologické centrum má několik kójí s hydraulickými hevery a plně vybavenou dílnou kolem každého stroje. Každý stroj má i připravený systém chlazení a odvětrání, pokud by bylo třeba ho "trípit" na místě na heveru.

Nový twin 650 ccm je vzduchem a olejem chlazeným motorem s jednou vačkou a čtyřmi ventily na válec. Má kompresi 9,5:1 a poskytuje 47 koňských sil při 7100 otáčkách. Výkony nejsou z říše snů, ale je to Enfield a od Enfielda nikdo výkony z říše snů neočekává.

 II Royal Enfield musí jít s dobou. V Tech centru má k dispozici velikou 3D tiskárnu, která umožňuje vytisknout prototypy pro testování v řádu desítek minut od jejich návrhu.

Staré letadlo  RAF Lightning není na fotografii náhodou. Technologické centrum sídlí bezprostředně u letiště, jehož infrastruktura pojezdových a vzletových drah poskytuje RE téměř ideální prostor pro testování silničních vlastností strojů. Na letišti má RE vybudouvanou 6,4 kilometrů dlouhý testovací okruh. Je to to letiště, na kterém dělal rychlostní testy tým Top Gearu.

 

Nový Interceptor a Continental GT 650 přišly na svět po intenzivním testování. Bylo s nimi najeto více než milion kilometrů a 1500 hodin na dynamometru na plný plyn.

 

Kanceláře a dílny vývojového centra zaměstnávají více než 200 lidí.