Někdo by hned jedním dechem řekl: " Začíná se nám tu objevovat takový ošklivý a skoro bych řekl zlý, zlý, pane řediteli, nepěkná věc." Na počátku průmyslové revoluce rozbíjeli dělníci stroje, protože se domnívali, že jim stroje seberou práci.

Nad érou elektrických motorek se také můžeme rozčilovat, ale to je asi tak všechno co můžeme dělat. Samozřejmě je nemusíme kupovat. Najde se ovšem mnoho jiných, kteří je koupí. A pokud je někdo bude kupovat, budou je výrobci vyvíjet a nabízet. Naštěstí je doba taková, že si můžeme vybrat a nikdo nám (alespoň prozatím) elektrické motocykly nenutí. Dávají nám jen na výběr. A nebyla by to Honda, aby nezačala ukazovat svou vizi alternativy. Nikdy nevíte, kdy se který úředník zblázní a generálně, jedním šmahem zakáže spalovací motory. A štěstí přeje připraveným a kdo chvíli stál, již stojí opodál.

Yamaha E-vino / Suzuki Crosscage / Suzuki Burgman Fuel Cell

Technologie palivových článků byla vynalezena již v roce 1801 a první sériové auto (GM Electrovan) vyjelo již v roce 1966. Honda vyrábí svůj vůz FCX-V4 již od roku 2002 a tak má s aplikací palivových článků již bohaté zkušenosti. Z výrobců motorek to byla Suzuki, kdo v roce 2007 ukázala vodíkovou motorku s názvem Crosscage. V roce 2011 po nějakou dobu testovala Londýnská policie vodíkové Burgmany. Yamaha vyvinula svůj skůtr E-Vino a i Honda ukázala skůrt PCX s palivovými články. Prozatím to byly ovšem jen skůtry - nevýkonné, užitkové stroje s malým důrazem na design a s velkým prostorem na cokoliv, co se dá schovat pod veliké kapotáže. Nebo Crosscage, který byl prvoplánovitě divný od začátku do konce.

V říjnu si Honda ovšem nechala patentovat užitný vzor komplexního motocyklu s palivovými články a to už je trochu jiná. Motorka je pro mohoho lidí módní záležitost a tak design nesmí stát stranou. Musí být hezká a musí být výkonná. Vizuální styl V-twinu to samozřejmě nikdy nebude, ale Honda zajisté nenechá nic náhodě. Necháme se překvapit.