O tom, že je Ducati na prodej si štěbetali i vrabci na střeše. Koncern VW hledal intenzivně kupce. Dnes je vše jinak.

Aféra Dieselgate dala koncernu VW dost zabrat. V době její největší publicity to bylo s minoritními investicemi koncernu VW jako na horské dráze. Dva roky visela na dveřích továrny v Bologni cedulka "Na prodej". Finanční odborníci koncernu poukazovali na fakt, že pro uhašení požáru aféry potřebuje koncern 25 miliard euro. Ducati byla koupena v roce 2012, v době vrcholící kariéry Ferdinanda Piecha, který si tuto značku "dal" ke svým 75 narozeninám. Již tenkrát byl velmi kritizován dozorčí radou, že koncern investuje zbytečně do odvětví, která nesouvisí s automobilovým průmyslem a ba naopak, automobilovému průmyslu konkuruje.

Když Piech ztratil svou moc, Ducati ztratila svého ochránce. Nutná potřeba peněz na uhašení požáru Dieselgate vedla k rozhodnutí prodat Ducati i MAN Diesel and Turbo. Ducati byla nabídnuta na prodej za částku kolem 1,5 miliardy euro. Jakkoliv tato částka znamenala pro koncern zisk, bylo to jen vědro v moři částky 25 miliard, které VW potřeboval.

Potenciální kupci se ovšem nehlásili tak, jak by si VW přál. Investiční banka Evercore, čínská SIAC, indický Bajaj a indická HERO Motor, Harley Davidson i Polaris. Všichni vyjádřili zájem, ovšem nikdo nečinil dostatečně rázné kroky pro uzavření obchodu. Na to nastoupil do koncernu VW nový CEO Mattias Muller, který učinil rázné kroky. Seškrtal náklady koncernu, výrazně snížil byrokracii a podařilo se mu snížit náklady na uhlazení Dieselgate o 10 miliard euro.

Uvedené kroky byly pozitivní zprávou pro Ducati. Rozhodnutím Mullera zůstává pod křídly Audi a cedulka na prodej byla stažena. Krátce po stažení cedulky přišly do paniky společnosti, které se o Ducati ucházely. SIAC, Bajaj i HD investovaly do projektu převzetí Ducati nemalé částky za konzultační práce různých investičních a poradenských firem. Do toho se přihlásil i italský Benetton i německá IG Metall, že by měly zájem o koupi. Zdá se ale, že je již pozdě a VW si již Ducati (alespoň po nějakou dobu) ještě ponechá.