Tak tady máme zase něco o Harley Davidsonu. Nyní trochu v pozitivnějším duchu, protože se budeme bavit o novém stroji.

Kdo říkal, že HD musí stát na stále stejných základech a svoji strategii opírat stále jen na cruiserech a chopperech? Jak jsme se dočetli ve včerejším článku, tahle strategie HD nenese ovoce a je potřeba se dívat více dopředu a inovovat. Zásadní inovací posledních let je jeho projekt LiveWire, o kterém jsme si psali v nedávném článku. Na fotografii kterou poskytl HD má pilot na ruce nataženou pásku s číslem 19. Harley tedy uvádí model ve střípkách a v náznacích.

K tomuto prototypu se poměrně rozsáhle vyjádřil i Matt Levatich, výkonný ředitel společnosti Harley Davidson:

Určitě jste slyšeli o elektrickém prototypu LiveWire. U naší společnosti je to stále živý projekt, který má přinést do 18 měsíců sériový motocykl. Dnes je trh s elektrickými motocykly stále v plenkách a my v HD se domníváme, že trh elektrických vozidel pomůže růstu naší společnosti. Elektrická vozidla již dnes pomáhají stimulovat pokrok v automobilovém odvětví a my jsme se rozhodli agresivně investovat 20-50 milonů dolarů ročně, abychom se stali lídrem v oblasti "dvou zelených kol"

 

POSLEDNÍ NOVINKY

Nový model má stále neznámé jméno, cenu i vlastnosti. U již dříve uvedeného projektu LiveWire HD uváděl výkon 75 koní a 70,5 Nm kroutícího momentu. Zrychlení na 100 km/h za 4 sekundy a maximální rychlost 150 km/h. Stačí si jen počkat, nebude to dlouho tvat a tichý elektrický HD potkáme i na našich silnicích.

Na druhou stranu, HD může jít zlatou střední cestou. Elektrický Harley nutně nemusí vypadat jako LiveWire. Tento prototyp může být jen testovací stroj pro otestování technologií ve vysoké "závodní" zátěži. Po pečlivém otestování v těžkých podmínkách může elektrickou technologii implementovat jako pohon do designově uhlazeného a běžného cruiseru, nebo muscle bike. Systém se taktéž může stát hybridním ústrojím, kdy budou spřaženy jak elektrický pohon, tak klasický benzínový motor Milwaukee Eight.