Doplnění Včera jsme publikovali článek, ve kterém jsme psali o možnosti prodloužit si stávající TK na 4 roky i pro motocykly, které absolvovaly i před 1.10.2018
Později během dne k nám dorazila kopie metodického pokynu z Ministerstva dopravy, která upřesňuje výklad novely zákona č. 56/2001 Sb. Možnost prodloužit si platnost TK tedy není jak jsme včera psali platná pouze pro stroje které absolvovaly TK až od 1.1.2018, ale v metodickém pokynu je neupřesněna. Tedy v krajním případě, pokud máte TK z listopadu 2014, i vás se týká možnost si nechat TK prodloužit až do listopadu 2018. Úřad vždy prodlouží platnost TK o dva roky od konce platnosti původní technické kontroly.
Nejzajímavější na tomto metodickém pokynu je tedy až poslední odstavec. Zde se vysvětluje, že i pokud o prodloužení TK nepožádáte, nehledě na platnost nálepky na SPZ a datum platnosti TK vyznačené ve velikém TP, platnost technické kontroly bude automaticky považována o dva roky delší, než je na známce a ve velikém techničáku vyznačena. Vpodstatě tento odstavec říká, že na úřad pro prodloužení TK nemusíte ani chodit a platnost bude považována za prodlouženou automaticky. Pro lidi co se svým strojem cestují za hranice - policisté v EU mají přístup do centrálního registru vozidel, takže vidí platnost TK. V zahraničí by se ale při kontrole neplatnost/platnost červené nálepky mohla obtížně vysvětlovat, zejména v zemích, které nemají do těchto registrů přístup. Samozřejmě, kdo chce mít na silnici jistotu že se nebude s orgánem dohadovat, nechť úřad pro prodloužení klidně navštíví.
Předpokládáme, že tento metodický pokyn bude v dostatečné míře prezentován i na Policii České republiky, aby následně nedocházelo při silničních kontrolách k handrkování o paragrafy.