Ne že by byla snad současná KTM 1290 Super Duke GT snad nějaká obyčejná motorka. U KTM si ale myslí, že čeho je moc, toho je ještě málo.

Pro rok 2019 připravila fabrika z Mattighofenu celou řadu updatů, které vytlačí z nadcházejícho gétéčka další poníky navíc. Poslední update motoru V-twin LC8 s objemem válců 1301 ccm přinesl revidované rezonanční komory, nové titanové sací ventily a samozřejmě také nový balíček palivových map. KTM hlásí 175 koní ve špičce a nejvyšší kroutící moment 141 Nm.

Vedle klidnějšího projevu motoru v nízkých otáčkách přináší nový model také nový Quickshifter+, který řadí nahoru a dolů velmi jemně, takže se nebude konat žádné kopání do zadního kola. Obě inovace přinesou klidněší jízdní požitek jak pro jezdce, tak zejména pro spolujezdce, který obecně vibracemi trpí více.

Klidnější požitek přináší i nejnovější verze semiaktivního odpružení od WP, který disponuje režimy Comfort, Street a Sport. Nová verze náklonového ABS má nový software, ve kterém se odráží empirické zkušenosti těchto systémů za poslední dva roky.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Vedle hardwarových změn přináší KTM i ty softwarové. Nové jsou již výše zmíněné palivové mapy v jízdních režimech. Volitelně je možné si připlatit za jízdní režim Track, který by se hodil při kroužení po závodním okruhu. Instalován je 6,5" veliký LCD display, jehož součásí je i navigační systém. Takže již žádné připlácení za drahé motocyklové navigace.

Pokud by to bylo málo, KTM dává k dispozici svůj informační systém KTM My Ride pro smartphony, který vám na displeji vašeho telefonu reportuje další podrobné údaje.