Stejně jako italové, i japonci představují trochu v předstihu největšího veletrhu v Miláně svou středněobjemovou novinku. Nový model ukázala Kawasaki na veletrhu v Paříži.

Na znovuobnovenou premiéru "malé" Ninji se těší nemálo potencionálních zájemců. Původní Ninja ZX6R byla stažena z prodeje z důvodu neplnění emisních norem Euro 4. Nová Ninja je již plní a měla by být připravena po drobných úpravách plnit i normu Euro 5, která přijde v roce 2021.

 

Udušení na normu Euro 4 naštěstí Ninju jinak zvlášť nepoškodilo, co se týče výkonu. Původně bylo prorokováno, že to přinese ztrátu 5 koní a snížení maximální rychlosti na "pouhých" 248 km/h. Což se naštěstí nepotvrdilo a realita je taková, že výkon zůstává téměř stejný. Respektive je nižší o papírovou jednu koňskou sílu na výsledných 130 koní. Pokud použijete náporové sání, potom se vyšplhá na 136 koňských sil, což je také o jednu koňskou sílu nižší výkon, než měl předchozí model. Zůstává stejný nejvyšší kroutící moment, který motorka ovšem dosahuje o 500 otáček níže, tedy 71 Nm při 11000 otáčkách.

Aplikace náročnějšího systému čištění spalin se odrazila na zvýšení hmotnosti o 2kg. Zůstávávají stejné brzdy, tedy 310 mm veliké kotouče bržděné dvěma čtyřpístkovými třmeny Nissin a vzadu jeden 220 mm kotouč. Zůstává také stejný podvozek, kdy je vpředu obrácená vidlice o průměru 41 mm s nastavitelným předpětím pružiny, útlumem a odskokem. Zadní systém odpružení Uni-trak nabízí plynulé nastavení útlumu a předpětí a odskokem v 25 krocích.

Design stroje z části vychází z předchozího modelového ročníku. Aby byla motorka modernější, jak bylo již dříve avizováno, maska stroje si bere některé designové prvky z modelů H2, které jsou vidět z profilu stroje. Je to zejména negativní sklon předních světel vůči vozovce. Světla má stroj ale dvě, na rozdíl od modelů H2. Nový model má samozřejmě inovované kapoty, stejně jako má i více odlehčenou a štíhlejší podsedlovou část, která má ostřeji řezané hrany, aby lépa ladila k ostřeji řezané přední kapotáži. Jinak je tvarovaná i nádrž, která má před plnícím otvorem vybrání pro pilotovu bradu.

Osvětlení stroje je plně svěřeno LED technologii, včetně předních světel. Inovovaná je také přístrojová deska s analogovým otáčkoměrem. Jak je na ní vidno, stroj bude disponovat palivovými mapami a taktéž kontrolou trakce regulovatelnou v několika krocích. Vzhledem k rozsvícené ikonce KQS je jasné, že i nová Ninja ZX6R bude disponovat quickshifterem, jako její větší sestra ZX10R.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY