Nedávno jsme psali o tom, jak by KTM líbilo mít pod křídly italskou Ducati. A není to pouze KTM, která si brousí zuby. Na východě sídlí mnohem větší tygři

Bajaj Auto již nyní vlastní necelých 48% ve značce KTM. A Bajaj potvrdil, že je stále v jednání v Volkswagenem ohledně převzetí značky Ducati. Mohlo by se tak stát, že se o Ducati budou přetahovat dva vlastníci jedné firmy. Bajaj kličkuje mezi světovými značkami jako králík. V roce 2017 se vykličkoval s partnerstvím s Kawasaki, aby se domluvil na spolupráci s Triumphem. Ta sice ještě nemá žádné hmatatelné výsledky, ale již se objevily obrázky a fotografie motorek, které by se mohly v Indii vyrábět.

bajaj4Bajaj Pulsar 200NS - prototyp cestovního endura


Bajaj má s výrobou zahraničních značek dobré zkušenosti. A využívá i své stávající prodejní a servisní sítě, ve která mimo svojí značky úspěšně prodává produkty KTM. A Ducati by se mu líbila. Ta aktuálně v Indii v segmentu pod 500 kubíků prodává pouze malý Scrambler Sixty2 a Bajaj by se líbilo pod značkou Ducati vyrábět a prodávat další stroje do 500 ccm.

bajaj3Bajaj Dominar 400 a KTM 390 - dva motocykly z jedné továrny

Přesně tak jak to dělá s KTM a jak se i nyní snaží s Triumphem. Spolupráce s Triumphem se nese na jiné úrovni než s KTM. KTM si designovala a vyvinula své motorky sama a u Bajaj je jen vyrábí. Spolupráce s Triumphem přináší Bajaj know how, protože vývoj a výroba bude v kooperaci. Výsledkem mají být motocykly značky Triumph o malém objemu, někdy na konci roku 2020. To samé by chtěla Bajaj uskutečnit s Ducati.

bajaj1Triumph - Bajaj Speed Single 125

 

Celá rošáda se ovšem tak úplně nezajídá KTM. Jednak by mu Bajaj chtěla vyfouknut Ducati, za druhé v KTM panují obavy že Bajaj neuhlídá intelektuální vlastnictví, pokud bude úzce spolupracovat s konkurenty KTM. A tak vyvstává na mysl již klasické Krakonošovo rčení, že kdo chce moc, nemá nakonec nic. Bajaj má v KTM minoritu a značka Ducati je srdcová záležitost faktického majitele majoritního podílu v KTM, Stefana Pierera. A Ducati by pod jeho vládou nemusela být pod KTM kam může Bajaj svou minoritou zasahovat, ale mohla by patřit pod CROSS KraftFahrZeug Holding GmbH, která drží téměř 52% podílu v KTM.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

A ona i Ducati sama neví jak dál. Cítí, že nechat si utéct obrovský Indický trh by byla chyba. Nedávno se proslechlo že Ducati měla jednání u indického Hero Motocorp. Výsledky jsou ovšem neznámé