Marketingový ředitel Benelli Dante Buntos se nechal slyšet, že Benelli brzy uvede cestovní enduro střední třídy. Má se BMW, KTM a Triumph čeho obávat?

Nelze neříci, že Benelli má již přes rok hotový nahatý model 752S, který disponuje dvouválcovým motorem o objemu 750 ccm a který dává 77 koní a 67 Nm maximálního kroutícího momentu. Což sice není kdovíjaká hitparáda, aby se uvedená konkurence musela vyloženě klepat strachy, ale Benelli zase umí konkurovat cenou, o které si může nechat Evropská produkce jen zdát.

eleka1 

Je to Benelli TRK 502, která se už delší dobu prodává a firma má tedy na čem stavět. TRK 502 je totiž natolik veliká motorka, že by výrazně silnější motor klidně zvládla. Stačilo by ho jen vložit do stávajícího rámu a trochu posílit brzdy. A možná také trochu posílit podvozek, protože i ten u pětistovky byl občas na limitu, zejména když se s ním vjelo mimo asfalt.

Dále můžeme jen spekulovat co by mohlo býti. Benelli by se mohla jmenovat TRK 752, ale ve světle již ohlášeného Leoncina 800 s identickým motorem to bude zřejmě TRK 800. Stroj by mohl mít jiný podvozek, kdy současných 145 mm zdvihu kol je vyloženě silniční specifikace a těžší TRK 800 by byla pořád na hraně. Stroj by mohl mít lepší brzdy. Benelli si vše vyrábí sama in-house a tak je otázkou, jestli má firma dostatečné know-how, protože současné radiální čtyřpístky Benelli dosahují tak maximálně dvoutřetinového brzdného výkonu nejlevnějšího Bremba P4.32. Můžeme očekávat LCD TFT displej, ale rozhodně bych neočekával žádné high-tech fičurky, které by zvyšovaly cenu stroje. Již současná TRK 502 je ořezaná zcela o vše co není nezbytné. Nízké ceny se musí nějak dosáhnout a kde nic není, tam to nic nestojí.