BMW začíná čím dál tím více inklinovat k elektrifikovaným motocyklům. Z původního kategorického NE elektickým motocyklům se dostaly na trh elektrické skůtry. Vloni si BMW patentovalo elektricky poháněné přední kolo a letos si patentuje elektrický motor uvnitř boxerového motoru.

Na rozdíl od elektricky poháněného předního kola, elektromotor uvnitř motoru nebude autonomní. Bude napojen na klikovou hřídel a tudíž ke své činnosti bude potřebovat na benzín běžící motor. Sám elektromotor nepřidá stroji kdovíjak vysoké množství výkonu. Dá se předpokládat, že to bude kolem 20%. Může ale přidat ohromné množství kroutícího momentu a to klidně násobek standardního krouťáku, který dává spalovací motor.

bele1 

Z Německého patentového úřadu se dostaly nákresy, které jsou jako je to obvyklé, značně zjednodušené. Na obrázku 1 je boxerový motor z boku, přičemž kolečko značí levý válec. Jako číslo 11 je označen elektromotor, který je skrze spojku s omezenou svorností připojen na klikový hřídel. Ten pohání spojku, která je schématicky pod číslem 13 a převodovku, kterou BMW schematicky označuje na spodku motoru, kde je aktuálně olejový management.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Přítomnost elektrického motoru vylučuje přítomnost elektrického startéru, který již není potřeba.

Úvodní foto je jen ilustrační a znázorňuje hybridní prototyp X2 firmy Wunderlich.