Na několika cizojazyčných webech se objevila spekulace o plánech KTM na rok 2020. A zejména o update dvouválcového řadového motoru, který nyní pohání Duke 790 a odely Adventure 790.

Servery se zmiňují o plánech KTM, která by měla pro rok 2020 provést evoluci pohonné jednotky a zvýšit její zdvihový objem o 100 ccm oproti současnému stavu. Tento krok by měl přinést cca 10 koňských sil výkonu a to zejména proto, aby byl stroj více konkurenceschopný vůči japonské konkurenci v podobě Yamahy MT-09.

rsv4x2KTM Duke 790 R zachycen při testech

Server MotoStation zmiňuje, že by na základě této pohonné jednotky mohly vzniknout stroje 890 SMT a 890 SMR. Server Car-and-Bike dokonce zmiňuje cenu a datum vydání na rok 2021.


Podle našeho mínění, je tato informace čistou spekulací a nemá v sobě kouska logiky. Motor KTM LC8c je velmi mladou pohonnou jednotkou, do které KTM vložila nemalé prostředky. A pohonnou jednotkou, která má velmi dobrý potenciál ve stavu v jakém je a není úplně prioritou zvyšovat její výkon. Navíc stroje postavené na tomto motoru jsou na trhu sotva 1,5 roku a bylo by velmi brzké měnit motorovou specifikaci. Model Duke 790 má 105 koní a již v dřívějších prohlášeních KTM, má motor LC8c potenciál 115 koní, který se promítl do spekulací o silnějším KTM 790 Duke R, nebo o supersportovní KTM RC790. Pro oněch 10 koní výkonu navíc není nutně potřeba motor přestavět. Pokud by tedy přestavba nebyla banální, ve formě pouze zvýšeného vrtání.

 

rsv4x2Skica RC790

Takže této spekulaci bychom nedávali žádnou váhu.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY