O přeplňované Hondě V-twin se hovoří už od roku 2017. Nejdříve se vyrojily kusé střípky, poté pár všeobecných skic a nyní jsou na světě technické výkresy.

A hned na začátku je třeba říci, že přeplňování nebude turbodmychadlem, jak je psáno v nadpisu, ale kompresorem, soudě dle nákresů Hondy. Ty jsou již velmi detailní a je na nich zřejmé, že kompresor bude sedět přímo mezi válci, kde to má nejblíže k jejich sání.

Dodávka paliva do válců bude realizována skrze čtyři vstřiky. Dva vstřiky na válec, přičemž první bude vždy před válcem a druhý bude stříkat benzín přímo do spalovací komory.

Rozvody ventilů jsou poháněny dvěma řetízky a soudě dle tvaru horních ozubených kol, rozvody by mohly být vybaveny variabilním časováním ventilů.

Kompresor jako takový bude poháněn soustavou ozubených kol, které by měly zajistit vysokou spolehlivost jeho pohonu.

Vzhled motocyklu jako takového byl načrtnut již v roce 2017 (úvodní obrázek) a na něm se prozatím nic nezměnilo. Vyniká úhledným příhradovým rámem, lehkou podsedlovou částí a velmi se podobá Monsterům od Ducati.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Těžkou soudit jak je Honda s konstrukcí daleko. Přeplňované motocykly oznámily již všechny čtyři japonští výrobci, se Suzuki v čele. Mimo Kawasaki H2 je ale prozatím ticho po pěšině a dle našeho názoru, všichni výrobci se drží vyčkávací pozice, co ukáže konkurence. Tudíž, na další update se můžeme klidně těšit za další 3 roky.