Royal Enfield potvrdil, že stáhne z nabídky motocykly s jeho letitým jednoválcovým motorem 500, který má přesný objem 499 kubíků. Tento motor má kořeny ještě ve Velké Británii v roce 1959, kdy byl zastavěn do modelu Fury, který se měl exportovat do USA. Od té doby byl různými evolučními zásahy modernizován, jeho výkon šel postupně nahoru, od 27 koní až po 40, aby vlivem emisních regulacích byl opět škrcen, okrajován a tlumen, což vyústilo k jeho výkonnostními pádu opět na úroveň 27 koní.

re5de1Royal Enfield Bullet 500

První na řadě by měly být modely Bullet a Thunderbird. Classic a ostatní modely budou následovat. Důvodem je konkurence přímo ve vlastní stáji, kdy jeho 350 ccm motor je sice slabší, ale zároveň lehčí, čímž se téměř srovnává poměr výkonu a hmotnosti. Royal Enfield navíc může směrovat své úsilí pro splnění přísnějších norem. Od dubna 2020 totiž přichází v Indii v platnost emisní norma Bharat Stage VI, která je obdobou emisní normy Euro 5. A letité motory 499 ccm, přes veškeré modernizace nejsou schopny tuto normu splnit lépe, než motory novější. Jako jsou právě 350 ccm motory a čtyřstovky, které jdou třeba do Himalayanů.

re5de2Royal Enfield 650 GT

Motocykly s motory 350 jsou navíc v Indii považovány za kvalitnější a jako o dimenzi kvalitnější jsou vnímány stroje s dvouválconým motorem 650. Na pětistovku nějak nezbývá místo, což dokládají klesající prodeje Royal Enfieldu, který počítá mínusová procenta již deset čtvrtletí za sebou.

re5de3Himalyan modelový rok 2020

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Ještě se rýsuje další varianta, o které nevíme a kterou třeba před veřejností Royal Enfield tají. Důvodem může být cílené vyprodání skladů, aby se udělal prostor pro zcela nový 500 ccm motor. Natolik nový, že bude konkurenceschopný a přitom bude splňovat všechny emisní normativy. Což by mohlo znít logicky, protože mezi 350 a 650 motory jsou nůžky až přespříliš otevřené a nechávají prostor pro nějaký mezičlánek.