Honda přidává do své řady maxi-skútrů nového člena o objemu 750 ccm, spolu s vylepšeným modelem o obsahu 125 ccm a s novým modelem o obsahu 350 ccm.

Honda Forza 750 je v podstatě městský GT skůtr, oproti offroadovější X-ADV. Ale také je to náhrada za skůtr řady Integra.


Forza 750 versus X-ADV 750

Vzhledově se Forza 750 podobá klasickému maxi-skútru. Forza se dělí o mnoho komponentů s X-ADV, což zahrnuje i ocelový trubkový rám, hliníkové kyvné rameno spolu s předním blatníkem. Forza ale ztrácí vysoké odpružení X-ADV, takže je vhodnější pro delší cestování. To navíc znamená nižší výšku sedadla, jež má výšku 79 cm oproti X-ADV, které má výšku sedadla 81 cm. Stejně jako X-ADV má Forza 750 přední kolo 17 palců a zadní 15 palců velké.

 

Forza 750 versus Integra 750

Forza 750 má od Integry, která byla naposledy nabízena v roce 2019, odlišný styl.  Styl Forza není tak agresivní, jako u Integry. Integra navíc měla 17-ti palcové zadní kolo.

Forza 750 je poháněna osmiventilovým paralelním dvouválcovým motorem SOHC o objemu 745 ccm a je odvozen od motoru, který poháněl Integru 750. Ten Honda předělala, tak aby splňoval normy Euro 5. Nyní se u něj uvádí výkon 42 kW (57,8 koní) při 6750 otáčkách za minutu. Předchozí motor Integry měl výkon 38 kW (54 koní) při 6250 otáčkách za minutu. Přes vyšší výkon udává Honda stále stejnou spotřebu. Honda tvrdí, že na jednu plnou nádrž o objemu necelých 14 litrů má skútr dojezd 370 km.

Systém škrtící klapky nabízí tři přednastavené režimy. Režim Rain, Standart a režim Sport. U všech těchto tří režimů je možnost ručního nastavení. Forza také přichází s volitelnou kontrolou trakce Honda (HSCT)

Forza je vybavena 41 mm obrácenou vydlicí a zadním odpružením Pro-Link s nastavitelným předpětím. Stejně jako X-ADV je Forza vybavena duálními čtyřpístkovými předními brzdami s radiálním uložením. Honda dala Forze větší disky o průměru 340 mm se standartním ABS.

HÚožný prostor pod sedadlem je dostatečně velký, aby se do něj vešla integrální helma. Forza je také vybavena USB nabíječkou pro nabíjení chytrého telefonu. Skůtr je osazen 12,7 cm (5 palců) velikým barevným TFT displejem a novým systémem hlasového ovládání chytrého telefonu. Tento systém umožňuje uživateli spravovat hovory, hudbu a navigaci pomocí náhlavních souprav namontovaných na helmě.

Mezi další zajímavosti patří inteligentní klíčový systém, LED přední světlo, LED zadní světlo. Skůtr má hmotnost se všemi náplněmi 235 kg. Honda Forza 750 pro rok 2021 bude nabízena ve čtyřech barevných provedeních, které výrobce označuje jako Jeans Blue Metallic, Candy Chromosphere Red, Matt Beta Silver Metallic a Graphite Black.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Mimo to vylepšila společnost Honda stávající model Forza 125 tak, aby vyhovoval normě Euro 5 a také vylepšila jeho aerodynamiku, přidala USB nabíječku a elektricky nastavitelné plexisklo. V roce 2021 dostane Forza střední velikosti nový motor o objemu 330 ccm a bude prodávána jako Forza 350. Forza 350 také obdrží kosmetické úpravy úpravy, elektricky nastavitelné plexisklo, USB nabíječku a hlasové ovládání chytrého telefonu "Honda Smartphone Voice Control system".

Honda Forza 750 se bude prodávat v ČR za 289000,- Kč