Je to již pár let, kdy nás výrobci motocyklů zásobují informacemi o budoucích modelech, vizích a patentech. Právě patentové přihlášky jsou největší studnicí pro spekulace o tom, co bude zítra a pozítří. Ovšem skutek utek a mimo pár elektrických skůtrů BMW a elektrického HD Livewire je u velikých výrobců motocyklů ticho po pěšině. Až do nynějška.

23. listopadu vyjela Kawasaki s několika inovovanými motocykly. A současně s tím ukázala video ve kterém testuje hybridní pohonnou jednotku zabudovanou do šasi Kawasaki Ninja Z400. Elektromotoru sekunduje konvenční dvouválcový motor.

khb2

Předpokládáme že je to 399-kubíkový dvouválec Kawasaki, který dává maximální výkon 45 koní. Elektrický motor je instalovaný na místo startéru a lze předpokládat, že tento elektromotor zastupuje jak funkci motoru, tak startéru a zároveň rekuperační jednotky pro dobíjení baterie při brždění.

khb1

V této souvislosti vydala Kawasaki krátké video. Na jeho úvodu se technik šťourá v čistě elektrické motorce. Později, v sedmnácté vteřině již projíždí hybridní Ninja 400 s kapotáží vycházející z modelových roků 2016-2017. V čase 1:15 ukazuje záběr z testovacího střediska, kde se stroj rozjíždí na elektřinu a po několika sekundách se k elektrickému pohonu přidává i spalovací motor.

khb3

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Idea Kawasaki je zřejmá i z animace ve videu. K městu přijíždíte na pohon spalovacího motoru. Město projedete s nabitými bateriemi na elektřinu a za městem spojíte výkon obou motorů dohromady a užijete si zatáček. Myšlenka je to dobrá, protože se vlk nažere a koza zůstane celá. Otazník bude viset nad hmotností kompletního řešení. I když... s bateriemi a hybridním pohonem by v tomto případě mohla Kawasaki zmenšit stávající palivovou nádrž a ušetřenými kily kompenzovat zvýšenou hmotnost elektromotoru a baterií. Stejně tak bude moct vyřadit stávající startér a baterii a tyto komponenty vzájemně kompenzovat