Znáte pojem "Turecké zlato"? Turečtí šperkaři tvrdí, že správný zlatý šperk musí být především masivní a tlustý. A současně že musí na vodě plavat a ve vzduchu létat. Asi takhle podobně se zamysleli chlapi z dílny 422Corse, kteří pro švýcarského prodejce motocyklů z Arctos Collection postavili zakázkovou Ducati Panigale.
Víte který karbon je nejlehčí? Přece ten, který tam není. To byla první myšlenka. Druhá byla ta, že ta motorka by mohla ještě i fungovat a proto tam nějaký ten karbon musí zůstat. Zůstal... a zůstal i nějaký ten hliník. Ve formě motoru a brzdičů Brembo a třeba držáků stupaček....
A trochu té oceli uvnitř motoru a ocelový řetěz. Jinak vše co bylo možné šlo pryč. Karbonový je rám motocyklu, karbonová jsou kola, karbonové jsou samozřejmě kapoty a airbox a karbon-keramické jsou i brzdové kotouče.
Jinak můžeme najít i trochu titanu - ve formě titanových svodů a karbon-titanového výfuku. A titanové jsou i tlumiče od firmy Mupo. Jinak se technicky jedná o původní Panigale z roku 2015, jejíž motor dosahuje výkonu 196 koní.
Rám vyrobili specialisti z firmy 3c Lansberg ve spolupráci s Thyssengroup, karbonová kola dodal kdo jiný, než firma BST. Stroj dostal nové zapalování od firmy Jetprime a současně novou řídící jednotku s custom-palivovými mapami. Aby to dohromady fungovalo, tak také pevnější vzduchové náfuky uvnitř airboxu, namisto původních plastových.
Přitom stroj zůstává stále homologovaný. Nechybí světla, blinkry a nic, co by bránilo jeho provozu, nebo co by ho odsoudilo pouze na uzavřené okruhy. Cena? Na tu se neptejte. Jedná se o neveřejný údaj.