Brixton Crossfire 500X je ženská. Je to macatá mladá holka s velkýma prsama. Na sobě má minišaty a v oku mrd. Je to zakřiknutá holka, která se stává zajímavější s každou minutou rozhovoru. Nejdříve zjistíš, že je bývalá gymnastka a teď dělá jógu. Doma má ráda drsnější zacházení, ve společnosti umí reprezentovat sofistikovanou diskuzí a rozhledem, umí se vhodně obléct. Je vtipná a umí mluvit; Jen někdy neví, kdy přestat. Oblíbí si ji tví kamarádi i rodiče.

Na první pohled scrambler, na druhý pohled naháč. Moc pěkná práce byla odvedena na tvaru nádrže. Rovné sedadlo se přímo nabízí k přestavbám, ale i v základu působí hezkým jednoduchým dojmem. Motorka se mi vizuálně líbí proto, že nemá žádný přehnaný prvek, který by přebíjel zbytek. Černo-stříbrná kombinace je univerzální a lehce elegantní. Designér ho oblékl do elegantního designu, který podtrhuje jeho přednosti. Trošku velká a široká zrcátka (přesahují šířku motorky) mají nespornou výhodu v tom, že je v nich výborně vidět. Led světla vpředu i vzadu mají moderní mladistvý design. Ocenil bych snad jen silnější přední potkávací světlo. Dálková jsou intenzivní dostatečně, i když míří relativně vysoko. Crossfire X se umí opřít jen na levou stranu, neb má jen boční stojan a už ne centrál. Nijak mi ale ani nechyběl. U tohoto typu motorek si člověk musí zvyknout na jiný pohyb nohy při vykopávání stojánku, protože je v cestě stupačka. Tady byla ale situace rozhodně lepší než u Royal Enfield Twin (obou Continental či Interceptor).

Zpracování stroje je příkladné. Dobrý lak, krásné sváry, plasty vypadají naprosto standardně. Tlačítka mají dobře dlouhý chod na to, abyste pod prsty cítili, že se něco děje a žádné z nich není umístěno nijak hloupě. Posed je spíše vzpřímený a není na dlouhé ježdění. Naopak na rychlé výpady, přesuny a zamilované jízdy ideální. Projeli jsme společně několik dolomitských průsmyků a nespočet levo- a stejný nespočet pravo-točivých vraceček. Bavilo mě to a Crossfire X mi dovolil hrát si s plynem, užít si zatáčku nahoru i dolů. Přesto je relativně nízký počet 48 koní (35 kW) opravdu znát a pokud si chci užít opravdové Nirvány, musím ji držet nad 7000 otáčkami. Motorka je designována pro držitele řidičáku A2 a jako taková více než splňuje účel. Systémem ABS ohlídané brzdy jsou dnes jednak standardem, ale také nutností. Možná, že si inženýři mysleli, že k menšímu výkonu motoru bude stačit nižší výkon brzd, ale rozhodně by si Crossfire X zasloužil obojek a kožený řemínek, za který se dá zatáhnout a tak ho přibrzdit silněji, než se to ve skutečnosti děje.

Tenhle Brixton je spíše pro menší postavy. Sedlo je dostatečně nízko (795 mm), ideální pro malé holky a kluky (a vše mezitím). Jízda na dálnici je nad 130 km/h již nepříjemná. Za to jakákoli jízda do stovky je příjemná velmi. Motorka se ti věnuje a poslouchá. Nechá tě, ať si s ní uděláš cokoli a nebrání se ničemu. Díky své gymnastické průpravě je pružná a ohebná. Náklony ti dovolí naprosto s přehledem. Kolena kolem nádrže jsem při jízdě rovně neustále rovnal do různých úhlů a hledal polohu, která by mi vyhovovala. Nádrž na sedadlo navazuje velmi ostře, i když je zúžená. Neustále jsem měl tendence se na motorce posouvat více dopředu, i když už nebylo kam. Těsně pod 4 000 otáčkami vibruje. Není to sotva znatelná vibrace a není ani nijak příjemná či vzrušující, klidně bych se obešel bez ní. Neptal jsem se žádné holky, jestli si ji oblíbila. Co naopak funguje až překvapivě skvěle, jsou tlumiče. Několikrát jsem sjel na offroad nebo rozbitou cestu a byl jsem velmi příjemně překvapený odezvou i pohodlím, které podvozek dodává.

Po zvukové stránce jsem Brixton Crossfire 500X srovnával s Royal Enfield Continental GT. Oba jsou dvouválce i když má GT 150 kubíků navíc, zvukově jsou nesrovnatelné. Po zpětném prohlédnutí průjezdových videí musím říct, že zvuk Crossfiru X je trošku lepší než mi připadalo z pozice pilota, ale stejně bych tam dal laďák.

Pokud jsi začátečník, máš trochu strach nebo na motorku sedáš po nějaké pauze, je Brixton Crossfire 500X dobrá volba. Do přilby jsem se často usmíval, občas si i výsknul. Motorka mě nechala mačkat, co jsem si jen přál a já z toho měl pořádnou radost. Bylo to vzrušující. Nevím jestli větší vzrušení bylo při pomalých jógových pozicích nebo při brždění… Je více než dostatečná na ranní jízdy do práce a z práce pravděpodobně pojedete oklikou. Ve dvou je stále pohodlná jak pro pilota, tak pro batůžek (ano, zkusil jsem si obojí).

Pokud ti jde o něžný sex víc než o počet followerů, jsi na správné adrese. S rakousko-čínskou motorkou (rakouský design, čínská výroba) velkou parádu neuděláš, i když je dobře zpracovaná. Možná má nižší sebevědomí, ale zase umí všelijaké (nakloněné) jogínské pozice a odpustí ti ledajakou botu. Jakmile si Crossfire X osedláš, krátká jízda ti stačit nebude a je jedno jestli si vezmeš hladkou, či vroubkovanou (offroad) gumu. Bude to skvělé svezení nižší rychlostí. Pokud bydlíš na vesnici nebo naopak ve městě a daleko nejezdíš, nebudeš brečet do rukavic. Pokud ale hledáš adrenalin a obdivné pohledy krásných žen a namyšlených mužů, hledej ještě dál...

Nová motorka za 154 tisíc korun (eshopová cena G-moto 29.6.2022) je lákavá. A jednoznačná výhoda pro to si koupit motorku novou a se zárukou. Motorku jsem měl relativně novou a jen na krátký týdenní test, takže nedokážu posoudit náklady na servis. Nádrž na 13,5l mizela rychlostí cca 4,5+ l/100 km.

 

gmoto

Děkujeme Brixton Česká Republika  za zápůjčku stroje

+ obratnost motocyklu

+ kultivovaný chod motoru

+ dobře naladěný (a nastavitelný) podvozek

+ výborné technické zpracování

+ ergonomie

+ jednoduchost stroje

 

- slabší přední brzda

- tankování benzínu

- příliš široká zrcátka občas vadí v hustém městském provozu

- absence světelného čidla pro automatické přepínání denních a večerních světel