Tlak úřadů jde proti motorkářům v celé Evropě. V letech 2011 až 2013 proběhly Bruselem tři ostré protestní vlny. Proti omezením svobod motorkářů.

Jedna byla proti plánu Bruselu zakázat si motocykly servisovat svépomocí - uživatelé měli být přinuceni si servisovat stroj pouze v odborném servisu. Úředníci Evropského parlamentu se tak dlouho snažili tuto reguli protlačit, až se jim před budovu protlačilo se svými stroji téměř 9000 motorkářů v protestní demonstraci. Další z protestů byly proti zákazu jakýchkoliv doplňků, které jsou nad rámec originálního stavu motocyklu od výrobce. Z důvodu zvýšení bezpečnosti. Argumentem protestujících bylo, že celá regule bude mít dopad na svobodnou volbu vybavení stroje a že pouhých 0,6% nehod stávajících motocyklů je vinou technické závady. Z oněch 0,6% je vina na aftermarket doplňcích tak mizivě nízká, že je zbytečné tyto motorkářské svobody individuálních úprav omezovat.

cncp1

Oddechly si desítky společností vyrábějící příslušenství a společně s nimi desítky tisíc jejich zaměstnanců. Akrapovič, Arrow, LeoVince, Rizoma, Barracuda, Touratech, SW-Motech, Wunderlich, všechny tyto společnosti by musely s touto regulí uzavřít své krámy. Regule naštěstí neprošla, ale jak je vidno, některé země si do svých zákonů a vyhlášek zakomponovaly některé jejich zcela zbytečné části, kterými otravují život běžným motocyklistům. V plné nahotě se ukázal problém v Německé TV show "Achtung Kontrolle". Motorkář ve videu byl nucen do svého výfuku instalovat dbkiller, což se dá ještě pochopit. Ale na cestu již nebyl vpuštěn, protože se policejnímu úředníkovi nelíbily jeho aftermarket CNC páčky.

 

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Mimoto že motorkář dostal za jejich instalaci tučnou pokutu (kterou mu dodatečně vyměří úřad a může být až 500€) a jeden trestný bod, musel páčky sundat a odevzdat, aby ho policie pustila. Tím pádem se stal stroj nepojízdným a musel si zajistit odtah. Pokud by se stalo že s policií nebudete spolupracovat a nepodvolíte se jejím příkazům, může dojít i ke konfiskaci motocyklu. Nabízí se tedy otázka - proč úřady ve světě nad motorkáři neustále utahují šrouby?