Když se dva Italové perou, lítají emoce. Na poli motocyklové bezpečnosti se točí veliké peníze. Dostatečně veliké na to, aby se vyplatilo zažalovat svého úhlavního konkurenta a jeho podnikání mu trochu znepříjemnit.

Dainese začalo prodávat airbagové vesty D-air v roce 2011. Alpinestars začal prodej vest Tech-Air v listopadu 2014. Dainese zažalovalo Alpinestars v roce 2015, že ve svých airbagových vestách používá dva designové prvky a jeden konstrukční prvek řídící nafouknutí airbagu, které měl patentované pod patentem EP 2 412 257 B1. Dainese vydal technologii D-air jako otevřenou platformu a technická řešení této platformy mohou využívat i ostatní výrobci airbagových vest. Což ovšem neznamená, že za něj nemusí platit licenční poplatky, dodal zástupce firmy Dainese.

alp1 

Případ se dostal k německému soudu v roce 2017 a Alpinestars ho prohrál. Odvolal se tedy a podařilo se mu soudní proces přesunout k soudu do Mnichova. Tam nyní prohrál podruhé. Zbývá mu již jen jedna instance - Německý federální nejvyšší soud, kam se dle očekávání odvolá. Pokud ne, bude muset Alpinestars provést tyto kroky, které mu nařizuje rozsudek:

  • Alpinestars nesmí v Německu propagovat a prodávat airbagové vesty Tech-Air
  • Alpinestars musí svolat nazpátek všechny vesty Tech-Air, které prodal od 1. června 2015
  • Alpinestars musí zaplatit Dainese pokutu za každou prodanou vestu v Německu, od 1. června 2015

alp2 

Starosti Alpinestars budou o to větší, že ho Dainese žaluje v dalších státech, kde má patent podaný. Jsou to například Francie a Velká Británie. Podobné rozsudky by pak mohly spustit lavinu, která by zasáhla celosvětové prodeje airbagových vest Tech-Air. Dá se tedy čekat, že než dojde celý případ k německému Nejvyššímu soudu, Alpinestars se s Dainese mimosoudně domluví a případ navzájem urovnají. Pokud by se A-stars s Dainese nedomluvil, A-stars by musel stáhnout z evropského trhu desítky tisíc prodaných vest, což by mohlo mít pro něj negativní důsledky.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY