Nový model se stále drží základních kamenů, které značku definují - vysoce kvalitní materiály, ruční výroba a vlastní dvouválcový vidlicový motor. Stroj ale přichází s jedinečným designem, který se odklání od klasického stylu, ladnější siluetou a ultralehkými materiály s úchvatnými detaily.

Motocykly Brough Superior se vyráběly v Anglii v letech 1919 až 1940 a mají za sebou poměrně silný příběh. Velký milník ovšem pro značku přišel v roce 1924, kdy byl představen motocykl s označením SS100, který se stal suverénně nejvýkonnějším, nejluxusnějším a také nejdražším strojem tehdejší doby. Stroj byl zcela ručně vyráběn, poháněn byl vidlicovým litrovým dvouválcem, který uháněl přes 100 mil za hodinu a za jeho cenu byste si tenkrát mohli pořídit velmi slušný dům. Konstruktér a závodník George Brough tak učinil samozřejmost z toho, na co se ostatní ani neodvažovali pomyslet a dal tak světu motocyklů úplně nový rozměr.

V roce 1939 byla ale kvůli válečným konfliktům výroba přeorientována na výrobu součástek pro motory Rolls-Royce. Továrna sice po válce dále vyráběla náhradní díly a poskytovala veškeré servisní služby, které měl každý majitel těchto strojů doživotně zaručen, ale k výrobě nových motocyklů již nedošlo. Trh se po válce změnil a po drahých a jedinečných motocyklech již nebyla poptávka. George byl však oblíbenou a vlivnou postavou britského motoristické života a stal se tak patronem "Brough Superior Clubu", který byl založen v roce 1958. Účastnil se se svým motocyklem SS100 "Old Bill" i mnoha soutěží a závodů historických strojů. Ten poslední odstartoval v roce 1969 a ve stejném roce i zemřel.

V roce 2008 získal práva na jméno Brough Superior motocyklový nadšenec Mark Upham. Ten se v roce 2013 seznámil s designérem Thierry Henriettem, který následně navrhl nový motocykl SS100. Prototyp byl následně vystaven v Miláně a od roku 2016 se kousek od francouzského Toulouse ručně vyrobí kolem 80 kusů těchto exkluzivních motocyklů ročně. Včetně nového Brough Superior Lawrence, který je poctou muži, který značku proslavil. Vojak T.E. Lawrence, známý zejména jako Lawrence z Arábie, postupně vlastnil osm těchto motocyklů, přičemž ten poslední se mu stal i osudným. Ve snaze vyhnout se dvěma cyklistům, kteří mu zkřížili cestu, havaroval na svém Brough Superior SS100 nedaleko svého bydliště v Anglii a po šesti dnech v komatu zemřel na mnohačetná poranění hlavy. Stal se tak inspirací pro první výzkum a vývoj ochranných pokrývek hlavy - dnes helem. Ale zpět k novince.

Lawrence je více než motocyklem uměleckým dílem. Jde o první stroj od znovuzahájení výroby, který se nedívá do historie, ale kráčí kupředu po své vlastní cestě a je tak prvním moderním motocyklem nesoucí jméno Brough Superior. Stroj je poháněn vodou chlazeným 88° V-Twinem o objemu 997ccm o výkonu 102 koní stejně jako ostatní modely firmy, se čtyřmi ventily na válec a dvojitými vačkovými hřídeli. Ten produkuje 130 Nm při 8000 ot./min, ale je bohužel stále homologován podle norem Euro 4, firma ovšem pracuje i na schválení motoru pro Euro 5. 

Motor je instalován v obrobenému titanovému rámu s pomocným rámem stejného materiálu. Vpředu najdeme alternativní odpružení předního kola tzv. Hossack / Fior-style s CNC hliníkovou vidlicí, která je namontována na titanových ramenech a odpružena zadním monoshock tlumičem s možností nastavení předpětí i odskoku. Vzadu je umístěno celohliníkové CNC kyvné rameno taktéž s možností nastavení předpětí a odskoku. Podvozek doplňují dvoukotoučové brzdy Beringer a hliníková CNC kola. Díky tomu lze dosáhnout poměrně nízké váhy stroje (200kg). I přes dva chromované "kanóny" po stranách je Lawrence výrobcem označován "ideálem cestovního jezdce" a širší řidítka, pohodlné sedlo a široké 17" pneumatiky by tomu nasvědčovat mohli. Je to také první dvoumístný Brough, ale skromná velikost sedadla spolujezdce nasvědčuje, že váš batůžek nebude na dlouhé cestě příliš nadšený.

Očekává se, že Brough Superior Lawrence bude stát 66000 EUR, což je pro spoustu obyčejných smrtelníků astronomická částka. Ale ruční výroba, kvalita zpracování a jedinečný design ceně více než odpovídá. Motocyklu bude vyrobeno pouze 188 kusů, což je pocta T.E.Lawrence, který se narodil roku 1888.