Všichni výrobci postupně modernizují své stávající modely - nuceně, kvůli přísnějším emisním limitům. Příjemné je, že si veskrze všichni poradili a přes restriktivní katalyzátory stroje většinou nepřišly o svůj výkon. Ba naopak - některé stroje si ještě polepšily.

 

MV Agusta Turismo Veloce 800 si polepšila dokonce výrazně - mezi 3000 a 6000 otáčkami nabídne o 12% kroutícího výkonu víc než předchozí model. 12% síly motoru v nízkých otáčkách znamená, že jezdec nebude muset stroj točit do vyšších otáček, přinese to vyšší životnost agregátu a i nižší spotřebu paliva.

Tomu pomáhají i další vylepšení - zdvihátka ventilů byla pokryta DLC (Diamont Like Carbon) vrstvou pro nižší tření a nižší tření je i díky sintrovaným vodítkům ventilů. Redesignem samozřejmě prošel celý výfukový systém. Tomu sekunduje i inovované plnění - nové vstřikovače a palivové čerpadlo, které nyní dává o 0,5 baru vyšší plnící tlak.

Aby byla větší síla spolehlivě přenesena do převodovky, byl zesílen celý systém spojky a vylepšena převodovka, které sekunduje nový obousměrný řadící quickshifter EAS 3.0. Na klice, na pístním čepu a na vyvažovacím hřídeli jsou nová ložiska s nižším valivým odporem, která by měla taktéž přinést vyšší životnost motoru.

Jak jste mohli zaznamenat u supersportovního modelu Superveloce, i Turismo Veloce dostala novou šestiosou řídící jednotku e-Novia, která zajišťuje funkci náklonového ABS, náklonové kontroly trakce, systému omezení zdvihání předního kola při agresivní akceleraci a kola zadního při intenzivním brždění. 

Změn doznal i semiaktivní podvozek od Sachsu, který dostal nová schémata odpružení v závislosti na zvoleném jízdním režimu. Ty jsou stále k dispozici přes 5,5-palcový barevný přístrojový panel, který umožňuje napárovat mobilní telefon a přes aplikaci MV Ride můžete na displej zrcadlit důležité informace, včetně navigace.

Cestovní potenciál

Nová MV Agusta Turismo Veloce má nyní o 20 milimetrů nižší sedačku a širší plexisklo, čímž osloví širší spektrum nižších jezdců. A nabídne lepší ochranu proti větru.

Levná varianta - model Rosso

Pro cenově citlivější zákazníky nabízí MV Agusta model Rosso. Ten nemá semiaktivní podvozek, ale vpředu manuálně nastavitelné 43-milimetrové vidle značky Marzocchi a manuálně nastavitelný zadní tlumič Sachs. Modelu Rosso také chybí možnost si objednat centrální stojan, vyhřívané gripy a satelitní vyhledávací systém.

Turismo Veloce SCS - vrcholný model

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Opakem levnějšího modelu Rosso je vybavenější kousek SCS. Ten ke standardnímu modelu přidává semiaktivní spojku SCS (Smart Clutch System), který řidiči dovolí zastavovat a rozjíždět se bez nutnosti mačkat spojkovou páčku.