Možná jste před nějakou dobou zaznamenali velmi hezkou fotku (před)finální verze CFMOTO MT800, jako z úvodní stránky magazínu vystřiženou. Fotka má českou stopu.

Největší CFMOTO v přípravě totiž cestou do České republiky vyfotili zvídaví Italové a fotku nechali postranními kanály unikout do internetu. A jak se říká, "co internet jednou uchvátí, už nepustí", fotografie oběhla půlku světa. Předfinální prototyp pokračoval ve své cestě, až se usídlil (jako jediný kus v Evropě) nedaleko Prahy. A probíhají na něm drobné designové úpravy na cestě k finálnímu vzhledu.

Importér CFMOTO Eduard Šlampa s Jardou Šímou. MT800 v pozadí s Pepou Sršněm

Osobně jsem měl MT800 v ruce a stroj mě velmi překvapil pečlivostí konstrukce. A nejen já, ale i jiní, kteří jsou zvědaví na nejlepší čínský motocykl dnešní doby. Aktuálně má stroj v rukou Jaroslav Šíma, který na něm najíždí kilometry pro zpětnou vazbu spolehlivosti.

CFMOTO v MT800 neskrývá vysoké ambice, se kterými hodlá vyrazit proti konkurenci. Srdcem stroje je motor KTM 790, který je licenčně vyráběn ve společné čínské továrně KTM+CFMOTO. MT800 se sice do značné míry inspiruje KTM 790 Adventure, ovšem zdání klame. Z většiny úhlů je zřejmé, že se jedná o veskrze silniční cestovní enduro, které bude radši na silnici, než v těžším terénu. Napovídají tomu dráhy odpružení, které se pohybují kolem 200 milimetrů a také kola, která mají veskrze cendurový rozměr 19 a 17".

A rozhodně se nebude jednat o stroj nízkých specifikací. Kola jsou bržděna brzdovými třmeny J.Juan, motor poskytne výkon kolem 94 koní, motocykl je osazen 7" velikým multifunkčním LCD přístrojovým panelem s možností párování s mobilním telefonem a integrovanou navigací, bude vybaven náklonovým ABS s šestiosou měřící jednotkou, náklonovou kontrolou trakce, tempomatem, automatickými dálkovými světly, posuvným plexištítem, vyhřívanými gripy, vyhřívanými sedačkami, obousměrným řadícím quickshifterem, bezklíčkovým startováním a monitoringem tlaku v pneumatikách. Samozřejmě nebudou chybět jízdní režimy motoru. Prostě specifikace, které bysme čekali od moderního motocyklu.

Jak bylo výše řečeno, motor vychází z motoru KTM LC8c a měl by vedle výkonu 70 kW (94 koní) dávat i kroutící moment 77 Nm při 6500 otáčkách. Motor je obestavěn rozměrnou kapotáží, která bude dobře chránit před vlivy počasí. MT800 je tak rozměrově znatelně větší než KTM 790 (890) Adventure. Naštěstí nebude o tolik těžší - zkusmo jsem stroj dvakrát položil na zem a velmi snadno zvednul. Sice neznáme přesné specifikace, ale osobně odhaduji, že suchá hmotnost stroje (bez kufrů) by se mohla pohybovat kolem 215 kilogramů.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

CFMOTO MT800 bude oficiálně představen 28. května na veletrhu China Motor 2021 v čínském Pekingu. A právě podle Pekingu je na stroji označeno N 39°. 39 rovnoběžka prochází právě Pekingem. Čínský původ vám bude připomínán díky tomuto značení na kapotáži stroje.