Nová společnost White Motorcycle sídlí v britském Northamptonshire - Její zakladatel Robert White chce pokořit rychlostní rekord pro elektrické motocykly. Aby toho docílil musí porazit toho největšího nepřítele. Tím se stává odpor vzduchu.

Dal přednost motoru elektrickému oproti spalovacímu ne z důvodu ekologického či vzhledového. Příčinou této volby je vysoký odpor vzduchu.

wt1

Motor je rozdělen na dva malé elektrické motory se speciálními cylindrickými bateriemi. Díky rozdělení motoru byl Robert schopen vytvořit speciálně navržený otvor ve tvaru tunelu, který vede napříč motocyklem.

Díky tomuto aerodynamickému tvaru bude motocyklu nejen o 25 až 30% více aerodynamičtější, ale bude také stabilnější. Při rychlosti nad 250 km/h se to bude více než jen hodit.

wt3

První testování se uskuteční na Britském letišti. Je nutné aby byl motocykl vybaven velice silnými a velkými brzdami, aby byl schopen včas zastavit. Pro test se využije 100 kW elektrického motoru, ale pro oficiální měření bude třeba více jak 200kW až 300kW výkon.

Motocykl nebude chlazen za jízdy. Baterie se nastaví na ideální teplotu pomocí externího olejového chlazení před každým startem.

wt2

Největším problémem týmu White Motorcycle však není technologická náročnost, nýbrž finance. Na výrobu 300 kW motoru bude třeba nespočet peněz a baterie budou tím pádem stát 20 možná dokonce až 30 krát více než by stály u 100 kW motoru.

rwe1

Celý koncept není vyvíjen jen tak sám pro sebe. White Motorcycle na něm sbírá zkušenosti, které chce zúročit při stavbě v budoucnu komerčně dostupné tříkolky, která bude postavená na základě Yamahy Tricity. White chce pro tento skůtr dovyvinout hybridní pohod a počítá, že zkušenosti s aerodynamikou pomůže skůtru až o 25% snížit energetickou náročnost. S hybridním pohonem by tak tato lehká tříkolka mohla vykazovat podobnou jízdní dynamiku jako 500 ccm skůtry.