Společnost KTM ve spolupráci s Krämer Motorcycles představila svůj nový závodní prototyp RC 8C.

Nový prototyp váží pouhých 140 kg, ale výkon má až 94 kW (128 koní).

Pohání ho stejný motor jako u modelu 890 Duke R. Změna je jen v jiném systému sání a řízení motoru. Díky tomu, že je vybaven stejným motorem, jsou náhradní díly mnohem dostupnější. Nastavení či vylepšení je relativně snadné ve srovnání s většinou okruhových motocyklů.

Točivý moment činí 101 Nm díky pohonné jednotce LC8c o objemu 889 ccm. A to díky speciálnímu airboxu a kombinovanému vzduchového filtru Twin Air. Vzduch je do motoru vháněn náporově skrze nasávací otvor v přední části kapotáže.

Krämer Motorcycles se podílely především na závodním výfuku, který ukončuje titanový Akrapovič s karbonovou koncovkou. Výfuk je také vybaven přídavným DB Killerem 98 dBA, který lze podle potřeby vyndat.

RC 8C bude vybavena palubkou AIM MXS 1.2 RACE se záznamníkem dat včetně GPS navigací a pětipalcovým TFT displejem. Na displeji se ukazují potřebné informace včetně informací z řídící jednotky ECU. Zaznamenaná data lze analyzovat v aplikaci AIM RaceStudio.

Co se týče podvozku, tak prototyp je vybaven speciálním závodním rámem s úhlem hlavy řízení 66.7° a stopou 98,6 mm, přičemž rozvor kol je 1400 mm.

Tlumiče jsou značky WP, model APEX Pro 7543 plně nastavitelnými vidlicemi spolu s nastavitelným tlumičem řízení Apex PRO 7117. Zadní tlumič WP Apex Pro 7746 s plně nastavitelným předpětím, výškou odskoku a komprese. Litá hliníková kola Dymag UP7X jsou vepředu 3,50 x 17 a vzadu 6,00 x 17. Obě kola jsou obuta do pneumatik Pirelli Superbike Racing. Standartní rozměry jsou 120/70 - 17 ve předu a 180/60 - 17 vzadu. Může být použito i 200/55.

Brzdné třmeny Brembo Stylema jsou umístěny na plovoucích kotoučích kotoučích o průměu 290 mm v předu. Zadní kolo je bržděno dvoupístkovým třmenem a kotoučem o průměru 230 mm. Přední brzdy jsou poháněny radiální brzdovou pumpou Brembo 19 RCS Corsa Corta, která je inspirována designem Moto GP. Tato pumpa zahrnuje tři nastavení, jsou to Normal, Sport a Race.

Inspiraci k designu celkového motocyklu si KTM vzala z RC16. Nese typický KTM design zaměřený na snadnou výměnu a instalaci. Navrženo jako ideální motorka na okruh s opatřením při nehodě.

Inspirační model RC16

K designu patří rychloupínací karbonové panely GRP s předním karbonovým blatníkem a přední takzvaná karbonová "křidélka" pro lepší stabilitu při vysoké rychlosti.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Rám je vybaven padacími protektory stejně jako vidlice, kyvka a integrovaná sedadlová nádrž, která pojme až 16 litrů. Sedadlo také obsahuje víko pro snadné doplnění paliva do nádrže.

CNC obráběné a laserem upravované klemy umožňují nastavení řídítek v třiceti stupních s 25 až 30 mm výškou, která se dá také nastavit.