Z podstaty svého sloganu "Ready to race" vznikl nejzajímavější naháč oranžové stáje. Čekáte extrémní výkony? Čekáte správně. K nim KTM přidala, nebo spíše ubrala solidní řádku kil.
Ať to jsou stroje pro hard enduro, modely Adventure, Duke, nebo RC, v případě KTM je to vždy o adrenalinu. Nový RR z dvouválcového motoru LC8 o objemu 1301 kubíků vykouzlí 180 koní. Možná to není mnoho, mohl by někdo namítnout, ale při 180 kilech hmotnosti stroje? 180 kilo je méně než má Aprilia Tuono, nebo MV Agusta Brutale 1000 RR.
Maximálním výkonem motoru se sice KTM nemůže srovnávat s Ducati Streetfighterem, nebo již výše zmíněnou MV Agustou. Ale jen do té chvíle, než vám vyskočí hodnota maximálního kroutícího momentu, která u KTM vrcholí hodnotou 140 Nm.
K tomu můžeme přičíst dvouválcový motor, který pod zadek pilota přináší mnohem více emocí a zpětné vazby než čtyřválce a ve výsledku si můžeme představit velmi zábavnou hračku, která dokáže naservírovat medvědí zátah již od nižších otáček.
Ale sportovní výkony nejsou jen o motoru. Klíčové jsou brzdy a podvozek. Tam kde konkurence vsází na osvědčené komponenty třetích stran, KTM investuje do vývoje svých vlastních podvozkových komponent. Přední vidlice jsou zastoupeny modelem WP Apex Pro 7548 s uzavřenými kartridžemi, zadek tvoří centrální monoshock WP Apex Pro 7746. Podovzkovou skupinu doplňuje tlumič řízení WP Apex Pro 7117. Podvozek tak tvoří celek, který může konkurovat nejvyšším specifikacím konkurence.
RR je o 9 kilogramů lehčí než Super Duke R. Aby toho KTM dosáhla, musela se uchýlit místy k exotičtějším řešením. Třeba lehká kola shodila 1,5 kilogramu. Lehčí je i Li-ion baterie a své přináší i karbonové kapoty. A také titanová výfuková koncovka s karbonovým zakončením Akrapovič. Ta není konečnou, protože jako doplňkové vybavení lze objednat kompletně titanový výfukový systém téhož výrobce. Dobře jsou dimenzovány brzdy, které jsou coby třmeny Brembo Stylema. Ty jsou navíc vybaveny karbonovými náfuky pro náporové chlazení.
Změny jsou i v elektronice, která předjímá, že RR se bude prohánět zejména na závodní dráze. K tomu byla přizpůsobena třeba plynová rukojeť, která má u RR plné otevření plynu za 65°, oproti 72° u civilního modelu R. Jízdní režim Track je u RR standardem. K němu přibyl i jízdní mód Performance, který umožňuje kompletní uživatelské nelimitované nastavení vlastností stroje. Jinak je elektronická výbava v intencích doby. Obsahuje náklonové ABS, nastavitelnou kontrolu trakce, tempomat, wheelie control a samozřejmě veliký LCD přístrojový panel s konektivitou s mobilním telefonem.
POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY |
KTM 1290 Super Duke RR bude prodáván coby 500-kusová limitovaná edice. Prozatím se počítá s prodejem pouze v Evropě, takže by to u nás nemusel být až tak úplně exotický stroj. Eurová cena by měla být 25690 € a z toho se tak nějak bude odvíjet ta korunová. Objednávky by měly být přijímány pouze elektronicky a objednávkový systém by měl být spuštěn zítra, tedy 8.4.2021