Suzuki se u nového Phantomu inspirovala modelem GSX-R1000R K6 z roku 2006. Není to pouze přejmenovaná klasická GSX-R1000R s novým zbarvením. Pod kapotami se skrývá jiný motor.

Ten vychází ze závodního motoru GSX-R1000RR, který Suzuki používá v MotoGP. Využívá stejného systému variabilního časování ventilů pro zvýšení výkonu a kroutícího momentu v nižších otáčkách.

spha1

Ani ve vysokých otáčkách ji nebude výkon chybět. Ten vrcholí na hodnotě 199 koní. Stroj je vybaven obousměrným řadícím quickshifterem, třemi jízdními režimy, náklonovým ABS, náklonovou kontrolou trakce, systémem hlídání zdvihání předního i zadního kola a asistentem startu.

spha2

Nechybí některé závodní markery, jako jsou chrániče páček, závodní plexisklo typu double-bubble, nebo závodně naladěný karbonový výfuk Yoshimura. Podvozek dodala Showa. Přední odpružení je osazeno systémem Balance Free Fork, zadní potom tlumiček Showa Balance Free Lite. Radiální monoblok brzdiče dodalo Brembo a také speciální přední kotouče o půměru 320 mm, které v sobě kombinují výhody kruhových a T-čkových plovoucích/otočných čepů. Zadní kotouč o průměru 220 milimetrů je bržděn jednopístkovým třmenem Nissin.

spha3

Černo-šedý matový lak je v kontrastu se zlatými tlumiči a zlatými koly. Zbytek stroje je vybaven tak, jako na "civilní" GSX-R1000R. Před řidičem je plnobarevný LCD displej a všechna světla jsou vybavena LED technologií. V Česk republice je cena prozatím neznámá, ale měla by se po přepočtu z liber pohybovat kolem 530 tis. Kč.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY