Ducati po dvou letech čekání konečně ukáže své nadcházející želízko v adventure ohníčku. Zdá se vám Multistrada v terénu přespříliš overkill? Nebo Scramblery jen pro dámičky? Zanedlouho začne Ducati postupně odhalovat světu finální verzi svého adventure bajku DesertX.

Model DesertX ukázala Ducati již napodzim roku 2019, coby prototyp veletrhu EICMA 2019. Od té doby se kolem motocyklu rojí různé spekulace, kterým chce dát Ducati zadost 9. prosince 2021. V tento datum bude tento stroj oficiálně představen, mimo to, že předpokládáme, že jeho finální verze bude ukázána na jednom z podzimních motocyklových veletrhů.

Postupné odhalování motocyklu začne 30. září a během téměř třech měsíců hodlá Ducati ukázat všechny šroubečky tohoto stroje. Pomineme, že systém postupného odhalování strojů nikoho moc nezajímá a většina lidí má radši rázné bouchnutí do stolu s pořádnou pompou, PR oddělení Ducati se asi zaseklo v sedmdesátých letech a tuto praktiku salámové metody hodlá lidem servírovat po kolečkách téměř 3 měsíce.

O DesertX přitom toho mnohé víme. Stroj má mít potenciál zdolávat těžší terén, čemuž by mu měla pomáhat kola endurových rozměrů. Přední kolo 21" a zadní 18" by tak měly mít dostatečný výběr pneumatik pro všechna použití. Motocykl bude pohánět dvouválcový motor Testastretra o objemu 937 kubíků, který můžeme najít třeba v Ducati Multistradě 950, nebo novém Monsteru. Tento motor se dodává v různých výkonnostních variantách, které se v průměru pohybují kolem 112 koní, podle modelu motocyklu. Podobný výkon motoru se dá čekat i u nadcházejícího DesertX modelu.

Brzdy by mělo obstarat Brembo. Vpředu by měly být čtyřpístkové monobloky Brembo M4-32 a 320-milimetrové kotouče, vzadu pak jednopístkový třmen Brembo a 265-milimetrový kotouč. Podvozek není veřejně prozatím jasný. Měl by ho dodat japonský výrobce KYB, bude plně nastavitelný a dráhy odpružení by měly být kolem 220 milimetrů. Ovšem nedá se vyloučit, že KYB bude pouze vzadu a přední vidlice dodá Marzocchi.


Prototyp DesertX z EICMA 2019

Ducati tvrdí, že DesertX je postaven ve zcela novém rámu. Pro jeho co nejnižší hmotnost by mohl být samotný motor nosným prvkem, jako je tomu u nového Monsteru. Prototyp měl v zadní části přídavné nádrže, které u finální verze není možné očekávat. Ta by měla mít klasickou nádrž mezi koleny řidiče. Hmotnost nenatankovaného stroje by měla být kolem 200 kilogramů. Což je podobná hodnota, kterou mají konkurenční motocykly, plus mínus nějaké to drobné kilo.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

DesertX by tak měl konkurovat například Yamaze Ténéré 700, KTM 890 Adventure R, nebo Triumphu Tiger 900 Rally, Aprilii Tuareg 660, nebo... a to je vlastně aktuálně plný výčet oponentů. V adventure segmentu se hraje na hmotnost a ostatní stroje jsou již o dost těžší a tudíž méně vhodné do těžšího terénu. Ducati DesertX bude vybavena kolekcí elektroniky, jako můžeme vidět na Multistradě 950. Nebude to tedy sice světový high-tech, ale v tomto segmentů motocyklů je méně více a tak to bude vlastně dobře. Budeme se těšit.