Popravdě, když se poprvé ukázala světlu světa Pan America, mnoho lidí zůstalo stát v němém úžasu, kam Harley Davidson posunul design cestovních endur. Ovšem to ještě neviděli poslední počin značky Lifan, která chce svým modelem KPT 400 vstoupit do segmentu cestovních endur.

Značlu Lifan znáte z našich končin coby výrobce různých pitbajků, čtyřkolek a takového toho věškerého smetí, co Čína umí vyprodukovat. Obvykle, pokud se nějaké takové zboží objeví v Evropě, značí to masivní objem výroby. A jak říká klasik: "Brambora k bramboře, Uno je na dvoře", Lifan investuje vydělané peníze pro expanzi do dalších oblastí, kde by mohl uplatnit svůj um.

Motocykl Lifan KPT 400 není vzhledem k 17" litým kolům pravověrné cestovní enduro a vzhledem k objemu motoru to také nebude úplný adventure. Zaměřením je to spíše motocykl kategorie adventure sport, nebo spíše tourer se vzpřímeným posazem. Na rozdíl od velké spousty konkurenčních motocyklů s podobnou motorizací má ovšem KPT 400 paralelní dvouválec. Ten poskytuje výkon 42 koní při 9500 otáčkách a maximální kroutící moment 35 Nm při 7500 otáčkách. Což jsou podobné hodnoty, kterých dosahuje (jednoválcová) KTM 390 Adventure.

KPT 400 není u Lifanu úplnou prvotinou. V nabídce bude mít i model KPT 200, který se pro změnu inspiruje designem BMW G310 GS.

Před řidičem je plnobarevný TFT displej s bluetooth konektivitou do mobilního telefonu, který má instegrovanou funkci Android Auto a možná i Apple Car Play. Na cestu mu svítí full-LED světla a blinkry. Překvapuje rozložitost přední kapotáže, která pod sebou ukrývá nádrž o kapacitě 18,5 litrů. Uvidíme jaká bude budoucnost tohoto stroje. Ovšem dle našeho skromného názoru, v Evropě se s ním nesetkáme.