Nová Honda NT1100 je v základu postavena na platformě Africy Twin 1100. Co vám přináší?

Nová Honda NT1100 je dalším přírůstkem do kategorie motocyklů Touring, kterou u Hondy donedávna zastupoval pouze Gold Wing. Nové grand turismo v této kategorii je mnohem agilnější, díky nízké hmotnosti a strmému úhlu geometrie řízení.

Základ v Africe Twin dává tušit, že by bylo možné tento stroj zařadit mezi cestovní endura. Ovšem 17-palcová kola dávají jasně na vědomí, že tento stroj se spíš vrhá do kategorie strojů Adventure-sports. Honda svou NT1100 vybavila rozměrnou kapotáží, plexisklem a deflektory, které mají do jisté míry zastoupit funkci krytů rukou - pro efektivní odklonění proudu vzduchu od rukou jezdce. Lehká litá kola společně se strmým úhlem řízení slibují svižnou ovladatelnost.

V rodině motocyklů Honda tak má zastoupit již nevyráběný Pan European, nebo třeba Hondu VFR800 Crossrunner. Nese společné vlastnosti těchto strojů. Především je to pohodlí posádky s důrazem na komfort na delších cestách. Rozměrný plexištít lze nastavit do pěti poloh v rozmezí 164 milimetrů. Mimo jeho výšky lze nastavit také jeho úhel sklonu. Ke komfortu řidiče mimo deflektorů rukou přispívají i deflektory před jeho koleny. Součástí standardní výbavy jsou i vyhřívané rukojeti a pro dlouhé cesty je motocykl standardně osazen tempomatem. Pro dlouhý dojezd nabízí motocykl nádrž o kapacitě 20 litrů. A pro snadnou údržbu řetězu je stroj standardně vybaven i centrálním stojanem. Sedadlo je dělené. Jeho výška je 820 milimetrů pro jezdce a je výškově nenastavitelné.

Honda NT1100 sdílí ocelový rám s Africou Twin. Na něj je přišroubována lehká hliníková podsedlová sekce. 17-palcová kola jsou odpružena tlumiči Showa, které mají možnost nastavení předpětí pružin a naladění podvozku na hmotnost posádky. Předpětí zadní pružiny je přitom hydraulické a je možné ho měnit dálkově kolečkem na boku stroje. Zdvihy odpružení jsou veskrze silniční, s délkou zdvihu 150 milimetrů. Přední kolo je bržděno dvojicí 310-milimetrových kotoučů a čtyřpístkových třmenů značky Nissin. Zadní kolo je bržděno jednopístkovým třmenem stejné značky.

Motor stejně jako rám motocyklu přišel z Africy Twin 1100. Řadový dvouválcový agregát má objem 1084 ccm a poskytuje 75 kW (102 koní) při 7250 otáčkách za minutu. Maximální točivý moment je 104 Nm při 6250 otáčkách. Stejně jako má Africa Twin, i u NT1100 je klika pootočena o 270°, aby motor navozoval pocit, že se jedná o V-twin agregát. Není ovšem zcela identický. Pro NT1100 má motor jinak dlouhé sací kanály, aby poskytoval plynulejší zátah z nízkých otáček. Zákazníkům bude nabídnuta varianta motoru s mechanicky řazenou převodovkou a s automatickou převodovkou DCT. Různé druhy převodovek se podepisují na různých hmotnostech motocyklu. Stroj s manuálně řazenou převodovkou váží plně natankovaný 238 kilogramů, kdežto stroj s DCT je o 10 kilogramů těžší. Manuálně řazenou převodovku je možné si nechat dovybavit řadícím quickshiterem pro rychlořazení bez spojky směrem nahoru i dolů.

Elektronika motocyklu začíná u 6,5-palcového LCD přístrojového panelu před řidičem. Ten podporuje připojení mobilního telefonu přes Apple CarPlay i přes Anroid Auto. Displej podporuje tři módy zobrazení. GOLD zobrazuje všechny číselné informace a hodnoty stroje ve všech jízdních režimech. SILVER je střední dobrá, která klade důraz na rychloměr, ukazatel zařazené rychlosti a část zbytných informací se již nezobrazuje. Režim BRONZE klade důraz na otáčkoměr, který si užijí zejména řidiči v momentě, kdy si chtějí se strojem užívat sportovní jízdu. Pod velikým barevným TFT displejem je potom digitální segmentový rychloměr, ukazatel zařazené rychlosti a nezbytné kontrolky stroje.

Motor je vybaven třemi jízdními režimy. Režim URBAN je standardním režimem, který nabízí střední nastavení náběhu výkonu motoru. Režim RAIN snižuje brzdnou sílu motoru, aby se při brždění motorem na mokru nedostávalo zadní kolo do smyku. Režim TOUR poskytuje plný maximální výkon motoru a střední úroveň brždění motorem. Současně jsou k mání dva režimy USER, ve kterých si může jezdec navolit všechny režimy podle sebe.

Automatická převodovka DCT nabízí 3 úrovně režimu řazení, podle toho jestli se chcete courat na pohodu, nebo jestli chcete jet rychle a sportovně.

Nová Honda NT1100 je cestovní motocykl a proto má součástí standardní výbavy boční kufry o souhrnné kapacitě 65 litrů. Volitelně je možné stroj dovybavit i zadním kufrem s kapacitou 50 litrů, nebo 4,5-litrovým originálním tankvakem. Motocykl je možné vybavit jedním ze tří paketů, jejichž součástí jsou třeba přídavná mlhová světla, komfortní stupačky, boční hliníkové kryty kufrů a mnoho dalšího.

Honda NT1100 se bude pro rok 2022 dodávat ve třech barevných variantách. Matně šedá metalíza, bílá perleťová a grafitově černá. Cena motocyklu začíná (dle úrovně výbavy) na částce 349 900,- Kč

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY