Psát o značce Hyosung je tak trochu svátost. Tyto motocykly se dodnes v naší zemi prohánějí, ať ve formě naháčů Comet, či ve formě cruiserů Aquila. Obojího se prodaly na našem trhu desítky... a pak se značka značně odmlčela.

Tedy alespoň v České republice, kde to vypadá, že distribuce motocyklů na nějakou dobu díky aktuálnímu výhradnímu dovozci skončila. Hyosung ale vyrábí dál a díky velikému koncernu který má za zády to ani nevypadá že by měl přestat. Korejský výrobce nyní uvádí nový bobber, s dvouválcovým motorem V-twin o objemu 300 kubíků.

hygv4

Informaci přinesl japonský magazín Young Machine, který dodává, že by se motocykl měl dostat na evropský trh v roce 2022. Stroj s motorem o objemu 297 ccm dává výkon 29 koní při 8500 otáčkách a maximální kroutící moment 25,6 Nm při 6000 otáčkách. Motor je vybaven šestistupňovou převodovkou a je chlazen vodou a částečně vzduchem, protože si zachovává klasické žebrování. Je odpružen podvozkem značky KYB, kdy přední vidle má průměr 51 milimetrů. 172 kilogramů vážící stroj skrývá v nádrži 12,5 litrů paliva a výška sedačky 710 milimetrů napoví, kdo bude jeho cílovým spotřebitelem.

hygv2

Nový Bobber navazuje na dříve uvedený model GV 300 S Bobber, který se ale v Evropě neprodával. Inovovaný model má o 1 koňskou sílu nižší výkon a splňuje emisní normu Euro 5. Staví na jednoduchém nekomplikovaném designu, společně s jednoduchým ovládáním s pouze nezbytnými vlastnostmi.

hygv1

Tedy, nenajdeme na něm mimo LED světel třeba ani moderní barevný TFT přístrojový panel. Vystačí si s jednoduchým segmentovým panelem. Kola jsou bržděna kotoučovými brzdami. Přední má jeden kotouč s axiálním dvoupístkovým třmenem. Pneumatiky jsou obuty do bezdušových vyplétaných ráfků.

Vyráběn bude v pěti barevných kombinacích. Mimo olivové (na fotografiích) bude také v černo-modré, světle modré, červené a stříbrno-modré kombinaci. Motocykl vypadá velmi dobře zpracovaný a tedy nezbývá jen doufat, že se začne dovážet i do České republiky.

hygv3