Brough Superior Nefud dostal své jméno po arabské poušti, která se vyznačuje jemným cihlově červeným pískem, což připomíná i barva laku použitého na nádrži a předním blatníku tohoto stroje. Avšak příběh, který tento exkluzivní scrambler nese, je mnohem bohatší.
Už loni jsme psali o novince BS s názvem Lawrence, který vznikl na počest muže, který značku proslavil a je inspirován "starým" SS100. Na stejném základu je nyní postaven i jejich nový scrambler Nefud, který se odkazuje na jednu z největších pouští světa ležící v Saudské Arábii a je i místem, kde Lawrence dosáhl jednoho ze svých největších vítězství v roce 1917. Právě zde tento britský voják ve skutečnosti přesvědčil Emira Faisala I., vůdce arabského povstání, aby zaútočil na tureckou pevnost Akaba. Mimo jiné příběh tohoto muže byl v roce 1962 zfilmován a jedná se o výpravný film oceněný sedmi Oscary.
Zaměřme se ale na technickou stránku věci. Nejenže mají stroje Brough Superior ve zvyku blyštit se na světle jako aristokratické psí kulky, ale zároveň je na nich vše naprosto dokonale poskládáno tak, aby si i ta nejzarytější obsedantně kompulzivní osoba utřela slinu v koutku. V srdci tohoto skvostu bije 88° V-twin o objemu 997 ccm, který má sílu 102 arabských hřebců s 87 Nm maximálního točivého momentu při 7300 ot./min. Dovolila jsem si ověřit jaký výkon deklaruje u svého dvanáctistovkového scrambleru Triumph, je to přesně 90 anglických, nebo spíš už thajských poníků.
Podobně jako u Triumphu zde najdeme svody výfuku na pravé straně motocyklu a doufám, že u Brough Superior bude jejich kryt opravdu snižovat riziko spálených lýtek, což se u Triumphu ne úplně podařilo. Podvozek vychází ze svého předchůdce a je nezměněn, což mu zase tolik offroadového potenciálu nepředurčuje. A nevyváží to ani fakt, že na ráfky v rozměrech 19" a 17" obul výrobce známé zubaté pneumatiky Michelin Anakee Wild, do kterých obul H-D i svou Pan Americu.
V továrně mu navíc přidali ještě ochranný plech motoru, mřížku, nebo spíš mříž, předního světlometu a štítek nad světlem. Pro optimalizaci ergonomie, která by měla být vhodnější pro jízdu v terénu, pak výrobce zvýšil řídítka a snížil stupačky. Cena zatím není výrobcem udána, nicméně jeho bratr Lawrence se prodává za 65 000 eur, takže ani tady nepočítáme s o nic menší investicí. Takže ruku na srdce, tenhle stroj do terénu vzít prostě nechceš.