Donedávna bylo pro běžného Evropana zcela nemyslitelné si pořídit motorku z Indie. Někteří evropští výrobci zjistili, že mnoho lidí provokuje spojení "Asie a motocykl" natolik, že se zobecňuje a hledají se vady i tam kde nejsou. Což ale až tolik neplatí o Indii. Indické produkci se leccos promíjí.
Očividně je to dáno tím, že evropští výrobci si vyvíjeli motorky sami a u indických partnerů si je nechávali jen vyrábět. Přitom si můžeme vzpomenout na nedávnou historii, kdy třeba BMW bylo nuceno doslova sešrotovat téměř 5000 motocyklů řady G 310, protože na nich bylo tolik vad, že se to ani nedalo opravit. Přesto některé renomované značky sázejí svou kartu na indický konstruční um.
BMW peče motorky u indického partnera TVS. Jejich spolupráce se datuje od roku 2013 a nyní dává BMW této indické firmě na starosti vývoj a budoucí výrobu elektrických skůtrů. Ne že by to BMW v Německu neumělo, ale v Indii to umějí levněji a tím více BMW na evropských zákaznících vydělá. Protože, ruku na srdce, kdo si koupí elektrický skůtr? Ten, kterýmu to dá smysl, nebo ten, kdo bude svou vládou donucen. Tudíž mimo pár kaliforňanů zejména evropští zákazníci. První model z pera TVS by se měl ukázat již v roce 2024.
Pro TVS to nebude nic zcela nového. Již nyní má na trhu dva elektroskůtry a know-how již má. K tomu dodává COE TVS Sudarshan Veru, že se TVS během devíti let spolupráce s BMW vypracovalo, co se týče zaměření na kvalitu, vývoj, technologické inovace a spokojenost zákazníků. Nyní že je dobrá pozice pro expanzi spolupráce na trh elektrických skůtrů pod značkou BMW.
Triumph peče u Bajaje. Už delší dobu se hovoří o tom, že Bajaj bude vyrábět malý Speed o objemu 125 kubíků. S Bajajem je to trochu složitější, protože u něj vyrábí své malorážky i KTM a Bajaj tak nějak neví co by chtěl. Jednou KTM, pak Triumph, pak se hlásí do tendru na odkup celé Ducati... Možná že to je právě ten důvod, proč si Triumph radši sám postavil své vlastní továrny v Thajsku, než aby vsadil karty na Bajaj, kde se mohou na druhý den blbě vyspat... Na druhou stranu je indický trh natolik veliký, že i jenom dovozní cla jsou důvodem proč vyrábět "doma v Indii". Nakonec by měla být prvotina budoucí Triumph Trident 250, který je v podstatě překapotovaný Bajaj Pulsar 250, ovšem v designu nových Triumphů Trident 660.
Současně si nechává Triumph u Bajaje vyvinout nový malý dvouválcový cruiser s objemem motoru 600 kubíků. Uvidíme co z toho bude první, protože onen cruiser byl již viděn při testování v provozu.
Honda investuje do vlastních indických továren a vývoje. Ta oznámila, že příští rok zainvestuje v přepočtu přes 400 milionů korun do vývoje a nové motorárny, která bude od příštího roku vyrábět motory pro stroje prodávané po celém světě. Startovací množství pro příští rok má být 50 tis. kusů a postupně se bude navyšovat dle potřeby. Hondu k tomuto kroku vedou stejné důvody jako Triumph. Nemalé množství motocyklů prodá na domácí půdě. Druhým důvodem jsou nové emisní normy v Indii. Nová norma BS6 je hodně podobná normě Euro 5 a vývoj a výroba v Indii znamená použitelnost motorů na nejnáročnějších trzích.