Značku Can-Am známe jako úspěšného výrobce terénních čtyřkolek, silničních tříkolek a také terénních bugin. Ještě v roce 1987 však vyráběla motocykly a k nim se chce po více než 35 letech vrátit.

 

Nesporným faktem je, že Can-Am a jeho kanadská mateřská společnost Bombardier (BRP) po desítky let soupeří na stejném písečku s podobně velikou společností Polaris, která jim strká nos do kšeftů. A v Polarisu čím dál tím více inklinují k motocyklům. V roce 2010 koupili Victory, v roce 2011 Indian a BRP tak nějak... nic. A možná že i kanaďani mají pocit, že by jim mohl ujet vlak, v době kdy je o motocykly nebývalý zájem. Nedávno se účastnili aukce na nákup značky Buell, ta jim ovšem nevyšla a tak se u BRP rozhodli že navážou na své kořeny a oživí svou někdejší motocyklovou minulost.

K této příležitosti vydal Can-Am videoteaser, který má anoncovat návrat, ve kterém se dozvídáme, že to nebude návrat pouhých enduro strojů jako v letech osmdesátých, ale návrat celé rodiny motocyklů Can-Am. Na obrázku v úvodu můžeme vidět naháče, cestovní enduro, cruisera i jakéhosi kapotovaného cesťáka.

Aby byla jasná technologie a abychom BRP doslova neobvinili z nicnedělání, je třeba říci, že BRP v roce 2019 skoupil nějaká aktiva, ale hlavně duševní vlastnictví a patenty společnosti Alta Motors. Společnosti, která malosériově vyráběla elektrické enduro motocykly a jejíž technologie z části nakonec skončily u elektrického Harley Davidsonu Livewire. A přesně tímto směrem fouká vítr.

Motocykly Can-Am by všechny měly být elektrické. Měli bychom se jich dočkat na konci roku 2024.