CFMOTO SR-C21 byl jedním z nejkrásnějších konceptů na veletrhu EICMA 2021. Stroj s karbonem kam se podíváš, byl vybaven prémiovým podvozkem, prémiovými brzdami a prémiovým vším.... co by vyhnalo prodejní cenu téměř k milionu korun. Nyní přichází pád z obláčku na zem - k motocyklu, který má reálnější technický základ, tak aby si ho mohl koupit i Běžný Franta Uživatel...

Některá zahraniční periodika se uchýlila ke spekulacím, že se CFMOTO dramaticky odchýlila od svého předváděného konceptu a reálný motocykl postrádá mnohé prvky, které byly slibovány. Někteří, jako třeba řecký Motomag dokonce začal mluvit "o podvodu na fanoušcích". Realita je ovšem mnohem jednodušší - slibováno nebylo nic a na okruhu se prohání zcela jiný stroj, než SR-C21. Nový motocykl s interním kódovým označením CF400-6 by se mohl prodávat coby 450SR.

Původní prototyp SR-C21 měl prémiové komponenty, karbonová kola, dva kotouče a prémiové brzdy, jednostrannou kyvnou vidlici a zcela futuristický design. Jediné co si CFMOTO nechávalo pro sebe byl použitý motor. Což byla vlastně nakonec ta nejméně důležitá informace, protože každému zasvěcenému bylo jasné, že SR-C21 je pouze showbike. CFMOTO na okruhu prohání zcela jiný motocykl, který je výrazně konvenční, aby mohl nabídnout běžnému uživateli běžnou cenu.

Testovaný motocykl má být poháněn paralelním dvouválcovým motorem o objemu 449 kubíků. Jeho výkonové charakteristiky můžeme odhadnout podle pouze jednoho kotouče na předním kole, který je bržděn radiálním třmenem Brembo P4.34. A odhadovat nemusíme. Dvouválcový motor by měl překračovat limit skupiny A2 a měl by dáat výkon 37kW, tedy 50 koní. Stroj má klasickou dvojitou zadní kyvnou vidlici, podvozek KYB a přední kolo je bržděno radiálně ukotveným třmenem Brembo M4.32. Hmotnost stroje s palivem má být 168 kilogramů.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Z toho můžeme odvodit, že stroj bude spíše neveliký a koncipován jako konkurent dvouválcové Kawasaki Ninja 400, nebo Yamaze R3. Měl by tedy být dalším strojem v nabídce vedle jednoválcové CFMOTO 300SR. Spekulovat můžeme nad motorem, protože se objevují informace, že by mohl být použit 500-kubíkový motor z připravované KTM 490. Některé další informace tvrdí, že nový motor nemá vůbec nic společného s KTM a že si ho CFMOTO konstruovalo samo.

Každopádně to vypadá, že je před CFMOTO 450SR, či jak by se teoreticky stroj mohl jmenovat ještě dlouhá cesta a nebude to letos, kdy bychom se mohli motorky dočkat v prodeji.