Díky platformě KTM 690 tak nyní budeme moci tuhle červenou španělskou krásku potkat i na silnici. GASGAS oficiálně představil své nové enduro a supermoto s obsahem 693 ccm s výkonem 75 koní a musíme přiznat, že jsme se v redakci už třásli nedočkavostí. Jaké tedy budou?

Red hot super single SM 700, a nebo taky sexy červený supermoto jednobuch. Není divu, že je kolem nových modelů ve fabrice tolik poprasku, plný plyn na tomhle bajku umí nejen pěkně potahat pastelky, ale má i podstatně větší potenciál k cestování než jejich dosavadní modely. To známe už od jeho oranžového bratra a modro-žluté sestry ze kterých leccos podělil. Kromě rámu a podvozku i parametry motoru a elektroniku.

Rozdíl je v kolech, kde GASGAS použil u supermota levnější a lehčí litá. Dále na motoru chybí jeho lakování. Zásadní rozdíly jsou pak v použitých plastech, které mají svůj svébytný design, včetně předního světla a sedačky. Z elektroniky nechybí nic, co je u KTM 690 SM, nebo Husqvarny 701, včetně režimu supermoto.

Cestovní enduro ES 700 se suchou váhou 146 kg, servisním intervalem 10.000 km a ještě navíc v pěkném červeném kabátě nenechá jedno dámské endurové srdce chladné a zřejmě nejen to dámské. Stroj zdědil obdobně jako u supermota parametry svých sourozenců a taktéž je vybaven obousměrným quickshifterem, podvozkem WP XPLOR a brzdami BREMBO. V základu zde najdeme CNC brýle a k dispozici jsou také snadno přepínatelné jízdní režimy s možností vypnutí ABS a kontroly trakce a zapnutí Enduro ABS režimu, kdy je možné zcela zablokovat zadní kolo a potlačit intervenci systému ABS na tom předním.

Zásadní rozdíly jsou pak opět v kolech, kde si lze všimnout surových kovových ráfku bez laku a to stejné platí i u motoru. Obdobně jako u verze SM 700 jsou zde použité specifické plasty a sedačka, která je v případě endura v červené barvě.

GASGAS ke svým novým modelům nezapomněl přibalit i poměrně bohatou nabídku doplňků a oblečení. A tak se ke svému novému stroji můžete obléct nejen bezpečně, ale také stylově.

Koncern Pierer Mobility tedy přinesl v podobě GASGAS ES 700 a SM 700 další, třetí alternativu ke své jednoválcové platformě Travel 690. Alternativu, která je v něčem levnější (nelakované ráfky, litá kola, či nelakovaný motor), aniž by šetřila na zásadních komponentech, jako je podvozek, motor a elektronika. GASGAS platí z KTM hiearchii za toho "třetího vzadu" a je dobře, že nové sedmistovky nejsou pozadu nijak výrazně. Uvidíme nakolik se tyto změny promítnou do koncových cen. Prozatím to vypadá že by to nemělo být nijak výrazně.