Před několika dny jsme se pozastavili nad podivným chováním Benelli, která vloni na podzim představila novou verzi cestovního endura TRK 800. A ještě než ho stačila uvést na trh, anoncuje příchod nového TRK 702. A tady máme důvod.

Ten spočívá zejména v tom, že motor v TRK 800, který byl uveden na veletrhu EICMA 2021 není konkurenceschopný co se výkonu týče. Jedná se totiž o lehce upravený motor 754 ccm, který Benelli montuje do své stávající produkce a který produkuje výkon 76 koní. 76 koní je sice znatelně více než má stávající TRK 502, ovšem velmi daleko od konkurence. Proto se Benelli alias QJ Motors chytli za nos a než vydat nekonkurenceschopý motocykl, radši ho přestavují a instalují motor s označením QJ288MW o objemu 799 ccm, který jsme mohli  najít v KTM 790 Adventure, nebo se aktuálně montuje do CFMOTO MT800. Nejedná se ovšem o motor KTM (CFMOTO-KTM), ovšem o jeho do značné míry provedenou kopii.

bt83

Ten alespoň v podání CFMOTO poskytuje výkon 94 koní, což je o dimenzi více, než poskytuje 750-tka od Benelli a rozhodně na úrovni dnešní motocyklové špičky v daném segmentu. Motor KTM LC8c je velmi úspěšná předloha, protože se bude vyrábět již ve čtvrté iteraci. Když pomineme originál KTM, vyrábí ho i CFMOTO na základě licence, ale také třeba Colove, která stejně jako nyní QJ Motors udělala jeho kopii.

bt82

Motor QJ288MW by měl podle QJ Motors dávát výkon 95 koní. Nebude doménou pouze TRK-čka. QJ počítá že jím bude osazovat celou plejádu motocyklů. Počítá se že půjde do Leoncina, do silničních naháčů TNT a samozřejmě do škály motocyklů značky QJ.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Zdá se, že nové Benelli TRK 800 se letos asi nedočkáme a že odklad bude tak dlouhý, že se nám stroj posune až na rok 2023.