Značka Lambretta znovu hledá místo v srdcích Evropanů. Po boku Vespy se vyrábí již téměř 70 let a okouzlí retro designem minulého tisíciletí.

Lambretta X300

Lambretta aktuálně prodává skůtry s objemem (či spíše označením) 50, 125 a 200. Nesmrtelně klasický design skůtru, kterému se ve světě říká "Lamblo" se odráží i ve zcela nových modelech, které sdílí podobný technický základ. X300 je první člen kategorie X, která bude v budoucnu Lambrettou modelově rozšiřována. G350 Special je zase reminiscencí modelu G325, který byl představen již na veletrhu EICMA 2019.

X300 je moderní elegantní skůtr, který nese znaky designu Lambretta, doplněný o typické přední světlo ve tvaru diamantu, které je samozřejmě plně LED osazené.  X300 je charakterizována designem s ostře řezanými hranami, které společně se světlem navozují pocit vybroušeného drahého kamenu. Z dvojice novinek ovšem hraje X300 na levnější notu, což lze spatřit například v LCD přístrojovém panelu s analogovým tachometrem a širokou kolekcí kontrolek. X300 je osazena jednoválcovým motorem o objemu 275 ccm, který je vybaven elektronickým vstřikováním Bosch. Motor poskytuje maximální výkon 24,8 koní při 8250 otáčkách. Výška sedla skůtru je 790 milimetrů a je vybaven nádrží o objemu 7 litrů. Moderní pojetí skůtru je vyjádřeno i bezklíčkovým startováním.

Pneumatiky o šířce 120 a 130 milimetrů jsou obuty do 12-palcových kol z lehké slitiny, která jsou bržděna 220-milimetrovými kotouči.

Lambretta G350 Special

Vyšším modelem cílí Lambretta proti Vespě 300 GTS Super a nabídne o 10% více výkonu, konkrétně celých 27 koní při 7500 otáčkách. Vyššímu výkonu sekundují i kvalitnější brzdy, s kotouči o průměru 240 milimetrů. A také větší nádrž, která pojme 9,5 litrů paliva. Na modelu G350 je viděl značná snaha o vyprecizování vzhledu, která je vidět hned po usednutí za řídítka, například na lícování a volbě plastů a také na tvaru ovládacích prvků. Lamblo G350 Special je osazena plnobarevným TFT panelem, který skrze bluetooth umí spárovat váš mobilní telefon, nebo interkom. Nesmí chybět integrovaná USB nabíječka v přihrádce na telefon. Klasické pojetí skůtru znamená i klasický klíček, takže žádné bezklíčkové startování, jako má X300.

Kola zůstávají shodná, tedy o šířce 120 a 130 milimetrů, obutá do 12-palcových litých ráfků. G350 Special má taktéž sedačku o výšce 790 milimetrů. Lambretta nám nedodala žádné rozměrové specifikace, ale soudě dle osob na fotografiích lze usuzovat, že G350 Special nebude žádný drobek a bude to "kus motorky" do městského provozu. Odhadovat můžeme podle specifikací, kdy stroj váží bez paliva 165 kilogramů.

Obě Lambretty by se měly podívat do Evropy na konci roku 2022 a my je pro vás určitě otestujeme. Takže se můžeme všichni těšit.