Výrobci motorových vozidel skrze celé odvětví si stěžují na poklesy výroby v důsledku materiálových a logistických problémů. Tyto trable se zřejmě daří řešit Piaggiu, které si za první polovinu roku připisuje dvouciferný nárůst prodejů.

V řeči čísel je to 320600 vozidel, které prodalo za první polovinu roku 2022. Z toho motocyklů (a skůtrů) bylo prodáno 271600 kusů, což je nárůst oproti stejnému pololetí roku 2021 o 11,8%. Koncern který zastupuje značky jako Vespa, Aprilia a Moto Guzzi, vykázal za toto pololetí konsolidované tržby ve výši 1,05 miliardy €, což e o 16,8% více než ve stejném pololetí 2021.

Čistý zisk 45,2 € je vyšší o 3,9% a je nejvyšší od roku 2008. Na svědomí ho má zvýšení prodej tříkolek a pracovních lehkých užitkových vozidel (+11,7%) a jednostopých vozidel (+11,8%). Aprilia a Moto Guzzi si připsaly nárůsty prodejů o 30%, za čím stojí poptávka po modelu Moto Guzzi V7, Moto Guzzi V85TT a vysoká poptávka po nové Aprilii Tuareg 660 a RS660.

Nejvíce se Piaggiu dařílo v Asii a v pacifické oblasti, kde šly prodeje nahoru o 27%. Poté v Americe, kde prodalo o 26,3% více a v Evropě, kde šly prodeje nahoru o 7%. Naopak, prodeje šly dolů v Indii o 7,4%, což ale Piaggio kompenzovalo na tamním trhu prodejem dražších modelů, co ve výsledku bylo přetaveno ve vyšší obrat o 11,2%. V Evropě potvrdilo Piaggio svou první pozici v prodejích skůtrů, s podílem 22,5% na zdejším trhu. Stejně tak v severní Americe, kde drží podíl 31%