Suzuki Hayabusa byla svého času etalonem výkonu a měřítkem účelného designu. Ve své nové generaci přináší zejména moderní technologie a přitom již ne tolik výkonu, aby si udržela vlajku vedoucího stroje. To se brzy změní, protože na trh přichází SuperBusa.
Nespornou výhodou Hayabusy je její motor. Ten je natolik předimenzovaný, že nabízí bezproblémovou instalaci systémů přeplňování. Můžeme bez problémů najít Hayabusy s turbem, které mají výkon k 500 koním. Dokonce lze koupit i sériově vyráběné kity, které z Hayabusy vytáhnou 260 koní a které si můžete sami namontovat v garáži. 260 sériových přeplňovaných koní je ale i tak někomu málo a tak je v přípravě SuperBusa s výkonem 372.
SuperBusa nebude produkt přímo mateřského podniku z Japonska. K její konstrukci se dohodli Richard Albans, majitel společnosti TTS Performance, která se již 20 let zabývá dodávkami turbokitů pro motocykly Hayabusa. A Kar Lee, novinář a designér, který stojí za motocyklovým designerským studiem Kardesign. Společně vytvoří ultimátní a přesto do jisté míry sériově vyráběný motocykl, který bude disponovat přeplňováním řemenem poháněným dmychadlem a výkonem 372 koní při 10570 otáčkách.
Richarda Albanse napadlo postavit sérii SuperBusa v momentě, kdy shlédl designové náčrty studia Kardesign, která sama dala motocyklu název SuperBusa. TTS Performance dodá techniku a Kardesign dodá vizuální stránku stroje. Celkem bude vyrobeno 40 motocyklů SuperBusa, které budou přeplňované dmychadlem Rotrex C30-94, osazené karbonovými koly Rotobox, jednostrannou kyvnou zadní vidlicí, většími brzdovými kotouči, vylepšeným podvozkem a mnoha dalšími drobnostmi, které si TTS Performance zatím nechává pod pokličkou.
Na první pohled je zřejmé, že SuperBusa 1300 bude mít zcela jiný výfukový systém a na kapotáži přibyly rozměrné přítlačné winglety. Jak je vidět na výše přiloženém videu, SuperBusa není jen na papíře, ale motocykl je již hotov a začíná jeho výroba. Jeho cena by se měla pohybovat kolem 54500€ bez DPH.