Benelli TRK800 již měla být na trhu, přičemž ji mateřský koncern na poslední chvíli "zaříznul". Důvodem je, že nové TRK800 je příliš dobré na to, aby do něj byl instalován motor s pouhými 76 koňmi.

TRK800 se 76 koňmi a objemem 754 ccm by byl na náročném trhu cestovních endur nekonkurenceschopný. Proto si počká na nový motor o objemu 799 ccm, který disponuje výkonem 95 koní. Což již je hodnota, která snadno porovnatelná s nejbližší konkurencí. S tímto novým motorem se nově představuje nová...

bnem1

Benelli 802S

Ta nejenom že má o 19 koní více než předešlý model 752S, ale současně váží o významných 20 kilogramů méně. Vzhledem k tomu, že nová 802S má stejné rozměry a podobný design jaké má 752S, úspora hmotnosti se musela realizovat masivním použitím lehčích (a dražších) materiálů. 752S totiž váží s plnou nádrží 228 kilogramů, kdežto u 802S deklaruje výrobce pouhých 208. Doufejme tedy jen, že se nejedná o tiskovou chybu.

S takovýmito parametry by se měla 802S znatelně přiblížit svým rivalům v podobě KTM Duke 890, nové Ducati Monster, či BMW F900R.

bnem1 

Vraťme se ale k motoru QJ288MW, se kterým výše zmíněné novinky vyjedou. Tento motor by se měl postupně objevit i v novém Leoncinu 800, které aktuálně také pohání 76-koňový dvouválec. 19 koní navíc pro ně bude neskutečnou vzpruhou. Mělo by se jednat o inovovaný model, s kterým aktuálně jezdí 752S se zvýšeným objemem válců a mnoha dílčími změnami přinášejícími vyšší výkon.

Bohužel zcela přesně nevíme itinerář dodávek do Evropy. Zdá se ale, že roadster Benelli 802S by měl přijít jako první. Po něm by mělo (konečně) přijít TRK 800 a inovované Leoncino 800 (či 802?) by mělo přijít jako poslední v létě příštího roku.

bnem2

Současně s novým 799-cc motorem se již brzy objeví na trhu "něco mezi" stávající TRK 502 a novou TRK 800. Bude to Benelli TRK 702, která je vybavena motorem o objemu 693 ccm, dosahujícím výkonu 75 koní a točivého momentu 68 Nm. Motor je do značné míry kopií motoru Kawasaki Versys 650, či CFMOTO z CL-X 700. TRK 702 bude podobně jako 502 vyráběná ve variantě se 17-palcovými koly a také jako adventure varianta s 19-palcovým předkem.

POSLEDNÍ SOUVISEJÍCÍ NOVINKY

Výbava TRK 702 bude jistě nižší, aby přespříliš nekonkurovala sesterské TRK 800. A dostatečná, aby se mohla i finančně postavit svým konkurentům v podobě například Suzuki V-strom 650XT, Kawasaki Versys 650, nebo Triumphu Tiger Sport 660.